تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

درخواست لغو قرارداد‌های امضا شده بین لیبی و فرانسه در واکنش به اطهارات اسلام ستیرانه ماکرون

شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی از این دولت خواست در پاسخ به انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام در فرانسه و تاکید رئیس جمهوری این کشور بر تداوم انتشار این کاریکاتورها، قرارداد "توتال - ماراتون" را لغو و داد و ستد با تمامی شرکت‌های فرانسوی را متوقف کند.

کد خبر: ۷۴۲۷۳
۱۲:۲۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شورا در بیانیه‌ای از دولت خواست مسوولیت‌های دینی، قانونی و اخلاقی خود را برعهده بگیرد و در پاسخ به هتاکی به پیامبر اسلام تعامل اقتصادی خود را با تمامی شرکت‌های فرانسوی متوقف کند.

این شورا مخصوصا خواستار لغو توافقنامه تعلیق شده در مورد خرید سهام شرکت "ماراتون اویل لیبی" در شرکت نفتی "واها" وابسته به موسسه ملی نفت این کشور توسط شرکت انرژی توتال فرانسه شد.

پیش از این بلومبرگ انگلیس اعلام کرد، شرکت توتال بخشی از سهام ماراتن اویل لیبی را در شرکت «واها» به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

بر همین اساس ۱۶.۳ درصد از سهام این شرکت به توتال واگذار شده است که معادل تقریبا ۵۰ هزار بشکه نفت در روز می‌شود و از این پس شرکت فرانسوی توتال صاحب ۵۰ هزار بشکه نفت آن است؛ ضمن اینکه واگذاری این سهام معادل تخصیص ۵۰۰ میلیون بشکه از ذخایر و منابع این شرکت به توتال است.

شورای عالی دولت وفاق از دستگاه قضایی خواست، هرچه سریعتر در مورد ارائه شکایت این شورا به دولت علیه قرارداد مشکوک مذکور تصمیم گیری کند.

همزمان با این اقدامات و واکنش‌ها به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در فرانسه، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، فراخوان‌ها برای اعمال تحریم کالا‌های فرانسوی بخصوص مواد غذایی و کشاورزی بی فایده است و باید فورا متوقف شود. تمامی طرف‌هایی که به فرانسه حمله می‌کنند، طرف‌هایی که پشت آن‌ها اقلیت رادیکال قرار دارند هم باید از این کار دست بکشند.
 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی