تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نگاهی به نیمکت تیم‌های لیگ برتر؛ استقلال و علامت سوال بزرگ

در شرایطی که بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ برتر سرمربی خود را شناخته‌اند، دو باشگاه استقلال و صنعت نفت آبادان همچنان در این زمینه در بلاتکلیفی و تردید به سر می‌برند.

کد خبر: ۷۱۷۶۱
۱۴:۵۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹

نگاهی به نیمکت تیم‌های لیگ برتر؛ استقلال و علامت سوال بزرگ

 

دیدارنیوز ـ گروه ورزش: با معرفی علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید تراکتور وضعیت یکی دیگر از نیمکت‌های لیگ برتری هم مشخص شد. تراکتور پس از قهرمانی در جام حذفی تصمیم گرفت سرمربی خود را عوض کند و ساکت الهامی پس از کسب قهرمانی حذفی از تراکتور کنار گذاشته شد که البته محرومیت چند ماهه الهامی هم ظاهرا در این تصمیم نقش داشته است. علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید تراکتور معرفی شد، انتخابی که با نارضایتی گروهی از هواداران تراکتور همراه بود. گروهی از تبریزی‌ها تمایل داشتند الهامی در تبریز بماند و یا سرمربی دیگری انتخاب شود.

علی کریمی یکی دیگر از گزینه های تراکتور بود که به این پیشنهاد پاسخ منفی داد. علی دایی و مهدی تارتار هم ظاهرا دیگر گزینه های تراکتور بودند. منصوریان ماموریت دشواری در تبریز خواهد داشت. سرمربی پیشین ذوب‌آهن، استقلال، نفت تهران و پاس همدان به هواداران وعده داده فصل موفقی پیش روی آنها خواهد بود. با حضور منصوریان در تراکتور تکلیف یکی از تیم های مهم مشخص شد با این حال همچنان وضعیت چند تیم نامشخص است.

 

استقلال و الکساندر نوری

نیمکت استقلال مهمترین ابهام کنونی لیگ برتر است. پس از جدایی فرهاد مجیدی، زمزمه بازگشت آندره‌آ استراماچونی به نیمکت استقلال به گوش رسید. این بازگشت اما یک ماموریت ناموفق از آب درآمد و نهایتا هم مشخص نشد که مذاکره ناقص مدیران استقلال، شروط سنگین استراماچونی و یا دستورالعمل عدم استخدام مربیان و بازیکنان خارجی این پروژه را به شکست کشاند. به هرحال هواداران استقلال به شدت از عملکرد مدیریت باشگاه و حتی وزارت ورزش ناراضی‌اند، آنها امید داشتند استراماچونی به استقلال برگردد. این تیم هم اکنون با هدایت مجید نامجومطلق در قطر حضور دارد، البته همه می‌دانند که نامجومطلق یک سرمربی موقت است و به زودی سرمربی جدید استقلال معرفی خواهد شد. در این شرایط همه نگاه به آلمان و حضور الکساندر نوری است. این سرمربی ایرانی-آلمانی سابقه هدایت وردربرمن در بوندس‌لیگا را دارد. به نظر می رسد که نوری نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت استقلال محسوب می شود. برای استقلال می توان یک احتمال دیگر را هم در نظر گرفت؛ تغییر مدیریت و بازگشت فرهاد مجیدی. در هر صورت در شرایط کنونی نوری گزینه اصلی آبی هاست و مذاکرات با او انجام شده است.

 

سایر ابهامات

روزهای گذشته روزهای معرفی سرمربیان جدید بود؛ محرم نویدکیا-سپاهان، مهدی رحمتی-شهرخودرو، مجتبی حسینی-نفت مسجد سلیمان، علیرضا منصوریان-تراکتور، وحید بیات‌لو-ماشین سازی، امیر قلعه‌نویی-گل گهر سیرجان و رحمان رضایی-ذوب‌آهن.

چند سرمربی هم حفظ شدند؛ یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، ابراهیم صادقی در سایپا، عبدالله ویسی در پیکان، محمد ربیعی در مس رفسنجان، رسول خطیبی در آلومینیوم اراک، جواد نکونام در فولاد و محمود فکری در نساجی.

اگر وضعیت استقلال را کنار بگذاریم، در شرایط کنونی تنها تیم صنعت نفت آبادان است که بدون سرمربی است. قرار است سرمربی این تیم هم در هفته جاری معرفی شود. به نظر می‌رسد مدیران صنعت باید از علاقه‌شان به سرمربی خارجی چشم‌پوشی کنند و به سمت یک سرمربی ایرانی بروند. با این حساب در روزهای آینده باید شاهد معرفی سرمربیان دو تیم استقلال و صنعت نفت بود. دو تیم شهرخودرو و سپاهان هم شرایط ویژه‌ای دارند. این دو تیم با مربیان جدید خود مهدی رحمتی و محرم نویدکیا فعلا نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نگرفتند. باید دید اگر این نتایج ضعیف ادامه پیدا کند مدیران این دو باشگاه همچنان با مربیان جوانشان ادامه می‌دهند؟ البته با توجه به جایگاه نویدکیا در سپاهان و برنامه بلندمدت باشگاه، بعید است خطری محرم را تهدید کند. در مشهد اما شرایط کمی متفاوت است و نیمکت متزلزل شهرخودرو شاید بازهم تغییراتی به خود ببیند.

آنچه بررسی نیمکت‌های لیگ برتری نشان می دهد عدم ثبات است. باثبات‌ترین سرمربی لیگ برتر ابراهیم صادقی به شمار می‌رود که تنها یک فصل و چند هفته سابقه حضور روی نیمکت تیمش را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی