تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

انتخابات زود هنگام ژاپن پیش از برگزاری انتخابات آمریکا

وزیر دفاع ژاپن از برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورش خبر داد و گفت که این انتخابات قبل از انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، در اکتبر (مهرماه) برگزار می‌شود.

کد خبر: ۷۱۰۲۰
۱۲:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ روزنامه "جِپین تایمز" ژاپن روز پنجشنبه گزارش داد که تارو کونو، وزیر دفاع این کشور احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر در کشورش را زیاد دانست و گفت که بی تردید این انتخابات قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در آمریکا برگزاری خواهد شد.
 
وی عصر دیروز در یک کنفرانس مجازی در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌الملی (CSIS) در واشنگتن گفت که دوشنبه آینده رهبر جدید حزب لیبرال دمکرات ژاپن نیز انتخاب می‌شود.
 
کانو همچنین از احتمال انجام تغییراتی در کابینه دولت کشورش خبر داد و در عین حال تاکید کرد که حزب لیبرال دمکرات روز چهارشنبه نخست وزیر کشور را برای انتخابات ماه اکتبر معرفی خواهد کرد.
 
وی در این خصوص گفت: برگزاری این انتخابات زود هنگام در کشورمان بیشتر بدان حائز اهمیت است که می‌توانیم مسابقات المپیک و پاراالمپیک که تا تابستان سال آینده به تعویق افتاده بود را بعد از این انتخابات برگزار کنیم.
 
دو هفته قبل بود که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ظرف یک هفته دو بار به بیمارستان مراجعه کرده بود و بعد از وخیم شدن وضعیت سلامتی‌اش کناره‌گیری خود را در نشستی خبری اعلام کرد.
 
این سیاست مدار ۶۵ ساله ۸ سال نخست‌وزیر ژاپن بود.
 
شینزو آبه طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در تاریخ ژاپن را دارد. او برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به مقام نخست‌وزیری انتخاب شد، اما به دلیل بیماری روده کم‌تر از یک سال بعد استعفا کرد. آبه دوباره در سال ۲۰۱۲ به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. او در آن زمان گفته بود که بر بیماری خود غلبه کرده است.
 
البته محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن در دوره همه گیری کرونا در نظرسنجی‌ها نیز سقوط کرد. ژاپن از لحاظ شدت شیوع کرونا در میان کشور‌های جهان موقعیت بهتری دارد، با این حال دولت این کشور با انتقادات شدیدی روبروست که نتوانسته با پیامد‌های اقتصادی اپیدمی کرونا به اندازه کافی مقابله کند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی