رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: جمعه با وزیر بهداشت تماس گرفتم. در تشکیل کلاس دخالت نمی کنیم و مسئولیت ستاد کروناست اما رسما اعلام می کنیم هرگونه اقدامی باعث عدم امینت برای معلم و دانش آموز و خانواده شود از آن عدول نمی کنیم. این کار شوخی نیست؛ اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵.۵ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع نماینده ۱۵.۵ میلیون خانواده اند کار سختی است.

کد خبر: ۷۰۴۷۷
۱۰:۲۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
حاجی بابایی: مدیریت ۱۵.۵ میلیون معلم و دانش آموز در موج سوم کرونا سخت است
 
دیدارنیوز - حمیدرضا حاجی بابایی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی افزود: ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسما برعهده بگیرد. اگر فردا مشکلی پیش آمد نگویند ما نبودیم و دیگری تصمیم گرفت. باید ستاد کرونا رسما اعلام کند. بچه کلاس اول و دوم ابتدایی را در خانه هم نمی شود کنترل کرد و کار سختی است، حال اگر آموزش و پرورش می تواند که دستشان را هم می بوسیم. معلمها هم باید امنیت و سلامت شان تضمین شود و مدنظر باشد.

وی ادامه داد: جمعه با وزیر بهداشت تماس گرفتم. در تشکیل کلاس دخالت نمی کنیم و مسئولیت ستاد کروناست اما رسما اعلام می کنیم هرگونه اقدامی باعث عدم امینت برای معلم و دانش آموز و خانواده شود از آن عدول نمی کنیم. این کار شوخی نیست؛ اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵.۵ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع نماینده ۱۵.۵ میلیون خانواده اند کار سختی است.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسشی که این تجعمات گروههای مختلف فرهنگیان جلوی مجلس چه زمانی جمع می شود؟ افزود: اگر آموزش و پرورش اراده کند، این تجمع ها جمع می شود. مشکل مجلس نیست، مشکل آموزش و پرورش است. سال ۹۱ دانشگاه فرهنگیان راه افتاد و قرار بود ۳۰ هزار نفر در هرسال دانشجو جذب کنیم تا در مقابل که هرسال ۳۰ هزار نفر بازنشسته می شوند  کمبودی ایجاد نشود. ما برای سال اول یعنی سال ۹۱ حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و سال بعد از آن ۱۷ هزار نیرو جذب کردیم که یک سال بعد به ۴۰۰۰ نفر تقلیل یافت و بعد به این سمت رفتند که دانشگاه را تعطیل کنند. چند سال نیرو نگرفتند در عین حال تعدادی نیرو هرسال بازنشسته می شدند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی  با اعلام اینکه دقیقا ۲۹۷ هزار کمبود معلم داریم اظهار کرد: به سمت خصوصی سازی در قالب خرید خدمات رفتند و اعلام کردند که معلم ارزان به کلاس می برند و اسم آن را خصوصی سازی گذاشتند. کسانی جلوی مجلس جمع می شوند که به عنوان نیروی خدماتی با حقوق ۳۰۰ هزار تومان وارد کلاس ها شده اند و اکنون به ۵۰ هزار نفر رسیده اند و مطالبه استخدام دارند.

وی افزود: هرکسی را در دو سه سال گذشته مانند نهضتی ها و پیش دبستانی به کلاس درس برده اند و آنها که چندسال سرکلاس رفته اند حالا خود را محق می دانند. ما دفاع می کنیم اما اینها را مجلس نیاورده بلکه از حق یک عده معلم مظلوم که با ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان به دورترین روستاها رفته اند دفاع می کنیم. اگر بیسواد بودند چرا به کلاس رفته اند؟ اگر باسوادند باید آنها را به کار گیری کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از مجلس قبل، خودشان طرفدار خصوصی سازی بودند و ما مشکلاتی داشتیم گفت: اما رهبری اعلام کردند که باید مدارس دولتی را تقویت کنیم. در طول چندسال گذشته مدرسه دولتی به تاراج رفته اند و افتخارشان این است که شش درصد خصوصی سازی کرده اند. مدارس دولتی مظلوم اند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: