تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۱۷۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۵ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در استان از ابتدای سالجاری تاکنون برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۵ نفر موفق به اهدا شدند.

کد خبر: ۶۹۸۳۲
۰۸:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

۱۷۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسما اهدا کردند

دیدارنیوز ـ دکتر سهیلا خسروی اظهار داشت: ۵۸ واحد پلاسمای ویروس کرونا از سایر استان‌های کشور از ابتدای امسال تاکنون دریافت و بین ۲۰۳ مرکز درمانی سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
 
وی گفت: ۲۷ هزارو ۵۰۳ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۱ هزارو ۷۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: یکهزارو ۷۴۰ نفر از مجموع اهدا کنندگان خون زن و ۲۰ هزار و یک نفر مرد بودند.
 
وی بیان کرد: بیشترین گروه خونی اهدایی مربوط به O+ با هفت هزارو ۷۲۲ نفر بوده است.
 
خسروی ادامه داد: متوسط مصرف ماهانه استان ۱۱ هزارو ۵۱۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهر‌های بیرجند، تهران، بجنورد و اصفهان دریافت شده است.
 
مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.
 
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله کرونا و انجام قرنطینه خانگی از سوی شهروندان اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش داشته است.
 
خسروی گفت: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردارند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.
 
وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.
 
به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان، در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی، ازدواج‌های فامیلی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور در این استان ادامه دارد.
 
هرچند که با همکاری علما، رسانه‌ها و معتمدان و بزرگان طوایف شمار نوزادان مبتلا به تالاسمی کاهش یافته، اما بازهم نیاز به همکاری بیشتر زوج‌های جوان و والدین در زمینه جلوگیری از این بیماری است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی