تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مخالفت لبنان با تغییر ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب این کشور

وزیر خارجه دولت موقت لبنان چند روز مانده به تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل)، بر مخالفت این کشور با هرگونه تغییر در ماموریت این نیروها تاکید کرد.

کد خبر: ۶۹۷۵۸
۱۰:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مخالفت لبنان با تغییر ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب این کشور
 
دیدارنیوز - به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شربل وهبه، وزیر خارجه دولت موقت لبنان به صورت جداگانه با سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت برای بررسی مساله تمدید ماموریت نیروهای یونیفل دیدار کرد، همزمان رژیم صهیونیستی این نیروها را به جانبداری و عدم شایستگی متهم کرده و تغییر ماهیت ماموریت آنها را خواستار شد.

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد، وهبه در این دیدارها یادداشتی درباره موضعگیری لبنان نسبت به نیروهای یونیفل و تاکید این کشور بر تمدید ماموریت این نیروها بدون تغییر در سرپرستی و یا تعداد آنها ارائه کرد.

یونیفل در سال ۱۹۷۸ تشکیل شده و پس از جنگ ۳۳ روزه تابستان سال ۲۰۰۶ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله تقویت شد، با اتمام جنگ میان دو طرف و صدور قطعنامه ۱۷۰۱، ماموریت این نیروها با هماهنگی ارتش لبنان نظارت بر آتش‌بس تعیین شد.

تعداد این نیروها به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ژوئن درخواست کرد، شدت نظارت نیروهای یونیفل بیشتر شود تا درک بهتری از شرایط به دست آورد.

رژیم صهیونیستی این نیروها را متهم می‌کند تلاش کافی علیه حزب‌الله انجام نمی‌دهند.

یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته مدعی شد: حزب‌الله مانع از اجرای ماموریت نیروهای یونیفل می‌شود و این نیروها توان اجرای ماموریت خود را ندارند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی