تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افتتاح « میز خدمت کنسولی»  با حضور وزیر امورخارجه 

« میز خدمت کنسولی» صبح امروز با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان  در محل این وزارت خانه افتتاح شد .

کد خبر: ۶۹۵۷۷
۱۰:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
افتتاح « میز خدمت کنسولی»  با حضور وزیر امورخارجه 
 
دیدارنیوز - در مراسم افتتاح این میز که  هم‌زمان با آغاز هفته دولت انجام شد، حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه نیز حضور داشت.  

پس از افتتاح این میز ، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و حسین جابری انصاری،  معاون کنسولی، امور مجلس و  ایرانیان وزارت خارجه به ارائه توضیحاتی در مورد خدمات ارائه شده از سوی این میز به مردم پرداختند .

فعالیت میز خدمت در وزارت خارجه در حوزه «تایید اسناد» مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز فعال بوده اما اکنون با پوشش دادن سایر بخش های خدمات کنسولی، این پروسه تکمیل گردیده است. با تحول اخیر، مراجعین به جای سرگردانی در طبقات و راهرو های ساختمان ها، مستقیما به میز جدید خدمت رجوع نموده و در گیشه های مختلف: از بخش های سجلات و احوال شخصیه، گذرنامه و روادید، تابعیت، امور مهاجرین و پناهندگان، امور دانشجوئی، خدمات کنسولی و قضائی و ...، سرویس می گیرند.

 پاسخگوئی از طریق نوبت دهی حضوری و یا اینترنتی (با هدف کاهش ازدحام جمعیت) و با مراجعه مستقیم به گیشه ها صورت پذیرفته و ضمن نظارت مستمر بر نحوه پاسخگوئی، موانع پیدا و پنهان بروکراسی اداری از سر راه برداشته شده و میزان شفافیت در انجام خدمات، در سطح قابل قبولی بالا می رود.

در کنار ارائه خدمات حضوری و در چارچوب توسعه دولت الکترونیک، ارتقاء کیفی خدمت رسانی مجازی از طریق «سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی» موسوم به «میخک» از مدتها پیش در دستور کار قرار داشته و بستر های ارائه کلیه خدمات در حوزه های متنوع سجلی، قضائی، تائید اسناد، گذرنامه، تنظیم وکالتنامه، امور دانشجوئی و.. با هدف تسهیل، ساده سازی، اصلاح روندها و کاهش مراجعات حضوری در آن به مرور تکمیل شده و ارتقاء و گسترش یافته اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی