تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مراسم عزاداری شب چهارم محرم در مسجد محمد رسول‌الله

موانع تغییر و تحول

حجت الاسلام رفیعی گفتند: بحث کلی این شب‌ها در مورد تغییر و دگرگونی است. امشب عواملی که مانع تحول و دگرگونی می‌شود، بررسی می‌کنیم. انسانی که قادر است رشد کند و به تعالی برسد چرا عمری دور خودش می‌چرخد و تغییری در خودش ایجاد نمی‌کند.

کد خبر: ۶۹۵۴۴
۲۳:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ چهارمین شب از مراسم عزای سیدالشهداء علیه‌السلام، چون شب‌های پیش رأس ساعت ۲۱:۳۰ با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم در مسجد محمد رسول‌الله آغاز شد. پس از تلاوت آیات قرآن حسن سلطانی مجری مراسم گفت: شب چهارم محرم است. خبر استقرار حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در همه مناطق اطراف کربلا پیچیده است. سپاه حق کاری به قلت و کثرت ندارد. حضرت نشان داد که در راه خدا هر آنچه داشت فدا کرد تا دین خدا زنده بماند. سپس استاد احمدوند اشعاری را در رثای سیدالشهداء علیه‌السلام خواندند. پس از آن مداح اهل بیت حاج علی فراهانی دقایقی به مدیحه سرایی پرداختند. پس از آن حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی سخنرانی کردند.


حجت الاسلام رفیعی گفتند: بحث کلی این شب‌ها در مورد تغییر و دگرگونی است. امشب عواملی که مانع تحول و دگرگونی می‌شود، بررسی می‌کنیم. انسانی که قادر است رشد کند و به تعالی برسد چرا عمری دور خودش می‌چرخد و تغییری در خودش ایجاد نمی‌کند.


حجت الاسلام رفیعی دنیا پرستی را عامل عدم رشد دانست. وی گفت: فقیری همسایه فردی بود، همسایه درخت خرمایی داشت که بعضی مواقع دانه‌های خرما به خانه مرد فقیر می‌افتاد و بچه‌های فقیر آن خرما‌ها را می‌خوردند. همسایه با مرد فقیر درگیر می‌شد. مرد فقیر خدمت پیامبر رسید؛ و ماجرا را شرح داد. پیامبر اسلام صاحب درخت خرما را خواست و فرمود: درخت را به من ببخش، عوض آن در بهشت درختی را برای تو تضمین می‌کنم. صاحب درخت نپذیرفت و رفت. فردی آنجا عرض کرد من درخت را بخرم و به شما هدیه کنم شما درخت در بهشت را به من می‌دهید؟ پیامبر قبول کرد. مرد رفت و پس از چندی آمد و عرض کرد درخت را خریدم. پیامبر فرمود چقدر هزینه کردی؟ مرد گفت باغی را به او دادم و درخت را خریدم. صاحب درخت دنیا پرست بود و قدر درخت بهشتی را نمی‌دانست. کسی اگر قرض بدهد ۱۸ برابر پاداش می‌بیند، اما دنیا پرستی عده‌ای را به سمت ربا سوق می‌دهد.


سخنران مجلس گفت: عمر سعد به دنبال ملک ری بود و سیدالشهدا را به دنیا فروخت. عده‌ای حب دنیا، حب ریاست، حب طعام و خواب و راحتی دارند و این‌ها مانع و وبال گردن‌شان است.


حجت‌الاسلام رفیعی در مورد زبیر گفت: وی سابقه‌ای طولانی در اسلام داشته در بسیاری از جنگ‌ها بوده، اما حب دنیا باعث شد در جمل مقابل امام علی علیه‌السلام بایستد. وقتی حضرت به او فرمود زبیر می‌دانی چه تعداد مسلمان را در برابر یکدیگر قرار می‌دهی؟ چه می‌خواهی؟ گفت: همانی را می‌خواهم که تو می‌خواهی چه کسی گفته تو خلیفه باشی و من نباشم.


عامل بعدی که جلوی تحول و تغییر را می‌گیرد ترس است. عده بسیاری می‌دانستند که حق با امام حسین علیه‌السلام است، اما ترس از دشمن باعث شد به یاری حسین نروند. حتی گروهی نذر کرده بودند که امام پیروز نبرد شود، اما جرأت یاری رساندن نداشتند.


حجت الاسلام رفیعی از یأس و ناامیدی به عنوان عامل دیگری نام برد که مانع تغییر و تحول می‌شود. وی گفت: در زندگی اهداف بسیاری داریم، اما بعضا شکست‌ها باعث یأس و ناامیدی در زندگی می‌شود. صرف اینکه در کنکور قبول نمی‌شویم نباید باعث ناامیدی بشود. حربن یزید ریاحی نخستین فرمانده سپاه کوفه بود او راه را بر امام بست. امام او را نفرین کرد، اما حر ناامید نشد و روز عاشورا به سپاه امام حسین پیوست و امام او را قبول کرد.


در خاتمه حجت‌الاسلام رفیعی از لجاجت و فرصت سوزی به عنوان عوامل دیگری نام برد که مانع تغییر و تحول و تعالی می‌شود.


حسن ختام برنامه نیز با مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری همراه بود.

 

 

مراسم عزاداری شب سوم: می‌گریم از غمی که ز عالم فزون‌تر است

 

مراسم عزاداری شب دوم: کانجا سرها بریده بینی، بی جرم و بی جنایت

 

مراسم عزاداری شب اول: بسی خون کرده‌اند اهل ملامت .... ولی این خون نخسبد تا قیامت 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی