تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

گزارش تصویری: هیولای هیدروژنی!

کد خبر: ۶۸۵۸۱
۱۴:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در روزگاری که ساخت خودروهای سوپراسپرت از انحصار کمپانی‌های مشهور خارج شده، یک کارخانه کوچک و ناآشنا به نام هایپریون در آمریکا از اَبَرماشین برقی – هیدروژنی‌اش به نام X-P1 رونمایی کرده و گفته است که این هیولای عجیب در سال 2022 به مشتریانش تحویل داده خواهد شد.

هایپریون با توجه به بدنه فوق سبکش که ترکیبی از تیتانیوم و فیبر کربن است تنها 1032 کیلوگرم وزن دارد و به همین خاطر تا 220 مایل (356 کیلومتر بر ساعت) سرعت می‌گیرد و با یک باک پر از هیدروژن و باتری‌های شارژشده لیتیوم – یون تا 1600 کیلومتر را می تواند بپیماید.

بدنه این خودرو با وجود شباهت به بوگاتی ویرون، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و درهای آن به صورت بالارونده و مورب باز می‌شوند. دو نوار جانبی بر روی خودرو نیز در واقع صفحات خورشیدی هستند که می‌توانند نور آفتاب را به برق قابل استفاده برای برخی ادوات کم‌مصرف خودرو تبدیل کنند.

در مورد قیمت و توان تولیدی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما ظاهرا هر دو آیتم، نزدیک به  خودروهای مشابه در این کلاس هستند. هایپریون حدود 10 سال برای تولید و توسعه این خودروی هیدروژنی زمان صرف کرده است.

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها