تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مورد عجیب؛ یک سال انتظار اسکوچیچ برای اولین بازی رسمی

آخرین عکس‌هایی که از دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران ثبت شده تصویر او با کاپشن در کنار نیمکت نفت آبادان است و سرمربی فعلی تیم ملی همچنان حسرت برگزاری اولین اردو را با بازیکنان مد نظر خود دارد.

کد خبر: ۶۸۵۵۱
۱۱:۴۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

مورد عجیب؛ یک سال انتظار اسکوچیچ برای اولین بازی رسمی

 

دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: با اعلام رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ یک بار دیگر به تعویق افتاد. این دیدار‌ها قرار بود مهر ماه و آبان ماه امسال برگزار شود و حالا فیفا بدون اشاره به زمان قطعی این مسابقات، اعلام کرد این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. دلیل این تعویق هم ادامه وضعیت غیرعادی کشور‌ها در اثر بیماری کرونا و مسشکلات سفر تیم‌ها به کشور‌های مختلف است.

ایران در راه جام جهانی ۲۰۲۲ کاملا به دردسر افتاده است. دو باخت ناباورانه مقابل بحرین و عراق باعث شده تا صعود ایران به دور بعدی رقابت‌ها سخت شود. دو باختی که موجب اخراج مارک ویلموتس شد. ایران حالا برای رسیدن به دور بعدی باید علاوه بر برتری مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج، در دو بازی مهم خود دربرابر بحرین و عراق هم به پیروزی برسد. فدراسیون فوتبال این ماموریت سخت را هم به دراگان اسکوچیچ سپرد.

کرونا علیه تیم ملی
هنگامیکه در ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی شد این انتخاب با واکنش متفاوت جامعه فوتبال و کارشناسان همراه بود. گروهی این سرمربی کروات را انتخاب مناسبی برای تیم ملی ندانستند. اسکوچیچ، اما اطمینان داد که بهترین عملکرد را ارائه خواهد کرد. او ابتدا در تعطیلات نوروز دو بازی آسان با هنگ کنگ و کامبوج داشت و به این بازی‌ها به عنوان دیدار‌هایی برای آشنا شدن با بازیکنان نگاه می‌کرد. او قصد داشت با برد در دو دیدار مهم ایران در خردادماه مقابل بحرین و عراق جایگاه خود را تثبیت کند. کرونا تمامی این برنامه‌ها را بهم ریخت. این بازی‌ها به مهر و آبان موکول شد. مقرر شد چهار بازی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی قطر در تاریخ ۱۷ مهر، ۲۲ مهر، ۲۲ آبان و ۲۷ آبان برگزار شود. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی غیرمنتظره امروز این بازی‌ها را هم لغو کردند. مشکل اصلی خطر مسافرت تیم‌ها به کشور‌های مختلف است. به همین دلیل است که دیدار‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می‌شود. این احتمال وجود دارد که فیفا برای بازی‌های ملی هم همین فرمول را در نظر دارد. اگر تا سال ۲۰۲۱ واکسن کرونا در دسترس قرار نگیرد و همچنان وضعیت به این شکل باشد، انجام بازی‌های به صورت متمرکز در یک کشور مناسب راه حل فیفا خواهد بود. اتفاقی که کاملا به ضرر ایران خواهد شد. سه بازی از چهار بازی ایران خانگی است و میزبانی در دو بازی حیاتی با بحرین و عراق اهمیت ویژه‌ای داشت. فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ حالا باید به انتظار بنشیند تا زمان جدید بازی‌های ملی اعلام شود.

وضعیت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران یک وضعیت کم سابقه است. او هم اکنون شش ماه است که به عنوان سرمربی ایران شناخته می‌شود، ولی هنوز حتی یک بار هم روی نیمکت تیم ملی ننشسته است. او حتی یک بار هم بازیکنان را تمرین نداده است. اسکوچیچ برای اولین بازی رسمی خود که دیدار با هنگ کنگ است باید چند ماه دیگر صبر کند و احتمالا رکوردش به یک سال سرمربیگری ایران بدون یک بازی رسمی خواهد رسید.

این مربی کروات برای آشنا شدن با بازیکنان باید چشم به یک اردو در شهریورماه و باز‌های دوستانه داشته باشد. اردوی تیم ملی قرار بود شهریور ماه پس از پایان لیگ شروع شود و یکی، دو بازی دوستانه از جمله بازی با ازبکستان هم در دستور کار تیم ملی قرار داشت. قرار است ایران و ازبکستان ۱۷ شهریور در تاشکند باهم بازی کنند. بعید است این بازی به تعویق بیفتد. به هر حال تعویق بازی‌ها اتفاق خوبی برای تیم ملی نبود و عراق و بحرین از آن استقبال کردند. اسکوچیچ هم برای اثبات خود به فوتبال ایران باید چند ماه دیگر صبر کند. او البته در این چند ماه بیکار هم ننشست با رصد بازی‌های لیگ، جلسه با سرمربیان لیگ برتری و برخی ملی پوشان توانست اعتماد بخشی از جامعه فوتبال را جلب کند. اما آنچه همه از او انتظار دارند پیروزی مقابل بحرین و عراق و نتیجه‌گیری در دور نهایی مسابقات انتخابی است، هدفی که برای رسیدن به آن باید همچنان صبر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی