تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دیدار آدینه ۸

خبرخوانی هفتگی دیدار: از دستگیری شارمهد تا انفجاردر بیروت

خبرخوانی هفتگی دیدار: مرداد از نیمه گذشت و در هفته میانی این ماه همچنان افزایش شیوع ویروس کرونا گریبانگیر کشور است، مبتلایان تا کنون قریب به ۳۳۰ هزار و جان باختگان ۱۸ هزار نفر رسیده است، انفجاری مهیب بیروت را لرزاند، یک ضد انقلاب به نام جمشید شارمهد توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و باشگاه پرسپولیس پس از یک قهرمانی شیرین درگیر فیفا و برانکو ایوانکویچ و بدهی به این سرمربی پیشین خود است، تا جایی که احتمال محرومیت این باشگاه تا پایان روز جمعه از طرف فیفا می‌رود و بازار بورس هم در آخر هفته با رشد مواجه شد.

کد خبر: ۶۸۰۱۶
۱۸:۰۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
از انفجار بیروت تا انفعال پرسپولیس
 
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در هفته میانه مرداد ماهِ گرم، ولی کرونا زده، به رغم اینکه در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا گفته می‌شد با شروع تابستان غائله این بلا می‌خوابد، اما باز شاهد افزایش مبتلایان و کاهش اندک فوت شدگان نسبت به هفته قبل بودیم. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.
 
«سیما سادات لاری» روز پنجشنبه ۱۶ مرداد درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز  و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.
 
 سرنوشت نامعلوم فرود فولادوند تا دستگیری جمشید شارمهد
روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات با حضور در صدا و سیما خبر از دستگیری «جمشید شارمهد» داد. تا قبل از این خبر کمتر کسی با چنین شخصی آشنا بود و اصولا از جمله کاراکتر‌هایی نبود که جامعه با او و سازمان منتسب به آن آشنا باشد. علوی در باره دستگیری جمشید شارمهد گفت: «این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آن‌ها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد».
 
پس از دستگیری روح‌الله زم، جمشید شارمهد تازه‌ترین شکار وزارت اطلاعات بود. این بار نیز مسئولان ذی‌ربط از عملیاتی پیچیده گفتند و بیش از آن اطلاعاتی منتشر نکردند. دستگیری شارمهد از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که وی گمان نمی‌کرد به دام نیرو‌های امنیتی ایران بیفتد، زیرا پیشتر شارمهد گفته بود من در طبقه ششم اف‌بی‌آی هستم. اما شارمهد کیست؟
 
او در سوم فروردین ۱۳۳۴ در تهران در یک خانواده ایرانی و آلمانی به دنیا آمد و پیش از دانشگاه تحصیلات خود را به تناوب در کشور‌های ایران و آلمان به پایان رساند. در سال ۱۹۸۳ میلادی به همراه همسر و فرزند یک ساله خود به آلمان مهاجرت و در سال  ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲) به آمریکا مهاجرت کرد. جمشید شارمهد با اقامت در لس آنجلس به عنوان بزرگترین شهر ایرانیان در آمریکا با گروه «انجمن پادشاهی ایران» آشنا و با این گروهک وارد ارتباط شد و از این رو همکاری خود را با تلویزیون ماهواره‌ای این گروه و مدیر آن فرود فولادوند آغاز کرد. جمشید شارمهد در سال ۲۰۰۴ میلادی با استفاده از تجربیات حرفه‌ای خود در زمینه اینترنت تارنمای تندر را به عنوان ارگان سیاسی و تبلیغاتی این گروهک راه اندازی کرد. وی همچنین در سال ۲۰۰۷ میلادی به همراه دوستان خود در لس آنجلس رادیو تندر را تأسیس کرد.
 
انجمن پادشاهی ایران
فتح‌الله منوچهری که خودش را فرود فولادوند می‌نامید یک شبکه تلویزیونی به نام «Your TV» برای انجمن پادشاهی ایران تأسیس کرد که مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک بود. شبکه‌ای که برنامه‌های آن به گفته داریوش همایون ـ از آخرین وزیران دولت در نظام سلطنتی ایران ـ مخالفت‌های زیادی را به دنبال داشت. او می‌گوید: «مجری این شبکه تلویزیونی مواضع شدید ضد مذهبی و توهین آمیز داشت و به جز توهین به افراد مختلف به مبانی مذهبی و اعتقادات مردم توهین می‌کرد».
 
فولادوند در سال ۱۳۸۵ به نحو مرموزی ناپدید شد و تاکنون کسی از سرنوشت وی اطلاعی ندارد. درباره سرنوشت وی گمانه زنی‌های زیادی شده است از جمله یکی از فرزندان وی مدت‌ها پیش مدعی شده بود که پدرش به رژیم صهیونیستی پناه آورده و در اراضی اشغالی زندگی می‌کند.
 
این گروه اعلام کرده بود انفجار حسینیه شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ کار آن‌ها بوده، انفجاری که متأسفانه در جریان آن ۱۴ تن شهید و ۲۰۰ تن مجروح شدند. اما بعد از آن «رزیتا منطقی» سخنگوی انجمن پادشاهی ایران که نمی‌خواست ننگ ابدی آن ترور بر پیشانی انجمن پادشاهی ایران بنشیند، منکر دست داشتن این گروه در انفجار مزبور شد. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای گفته در عملیاتی پیچیده جمشید شارمهد را در داخل ایران دستگیر کرده است. به گفته وزارت اطلاعات وی از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد. 
 
تلخی محرومیت پس از حلاوت قهرمانی پرسپولیس، در قائله برانکو
هنوز چند روز از قهرمانی دلچسب پرسپولیس نگذشته است که ماجرای طلب برانکو ایوانکویچ دامنگیر این باشگاه شده است و فیفا رسما اعلام کرده اگر تا فردا یعنی پایان روز جمعه ۱۷ مرداد مطالبات این مربی پیشین پرسپولیس پرداخت نشود، باشگاه مذکور را محروم خواهد کرد. در پی آن روز پنجشنبه ۱۶ مرداد باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت پرداختی به برانکو سرمربی اسبق این تیم و دستیارانش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است: در راستای اقدامات خود برای بستن پرونده مالی برانکو و دستیاران وی و اجرای آرای صادره از سوی فیفا، در روز‌های گذشته اقدام به ارسال نامه به فیفا برای انجام تعهدات مالی خود نسبت به زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ از محل درآمد‌های خود کرده است. بر اساس این اطلاعیه ممکن است با توجه به تعطیلی چند روزه در کشور عمان تا روز یک شنبه، این رقم‌ها در حساب برانکو ایوانکوویچ و مارکو استیلینوویچ با چند روز تاخیر قابل مشاهده شود.
 
بیروتِ پر تاب و شتاب در آتش سوخت
سه شنبه ۱۴ مرداد  ماه خبر تکان دهنده انفجار در بندر بیروت با تصاویری وحشناک دست به دست در فضای مجازی چرخید و آه از نهاد انسانیت بلند شد. این اتفاق تا کنون بیش از ۱۴۰ کشته بر جا گذاشته است ضمن اینکه هزاران نفر مجروح و بی‌خانمان نیز نتیجه این حادثه بوده است. تقریبا تمامی کشور‌های دنیا از لبنان اعلام حمایت کرده‌اند. ابتدا تحلیل‌ها و خبر‌های مختلف و گاه متناقص از عامل، عوامل و دلایل این انفجار شنیده می‌شد. اما هر چه از حادثه گذشت مشخص شد، محل انفجار انباری بوده که در آن مقادیر بسیار زیادی نیترات آمونیوم نگهداری می‌شده. به هر زیباترین شهر‌های جهان در سرزمین کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ سیاه‌پوش شد. این انفجار به میزانی سهمگین بود که متخصصین تخمیل زده‌اند که نیمی از شهر بیروت خسارت دیده است.
 
ردپای روسیه در انفجار لبنان
رسانه‌های خبری صاحب انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت را معرفی کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانال توئیت پرس به نقل از دیلی میل نوشت:  ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم، عامل اصلی انفجار بیروت متعلق به تاجر روس بوده است. تصویر ایگور گرشوشکین، تاجر روس و مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم، که عامل اصلی انفجار بیروت است در فضای مجازی و رسانه‌های خبری منتشر شده است. وی در حال حاضر در لیماسول قبرس زندگی می‌کند. ایگور متهم شد که هم خدمه کشتی و هم مردم را رها کرده و رفته است. کشتی موسوم به Rhosus با پرچم ملداوی از باتومی گرجستان راهی موزامبیک بود که در اکتبر ۲۰۱۳ توسط مقامات بندری لبنان به دلیل نقص مدارک و شرایط لازم برای حمل و نقل این نوع بار توقیف شد. خدمه کشتی شامل ۸ اوکراینی و دو روسی در کشتی ماندند تا اینکه تاجر روس اعلام ورشکستگی کرده و کشتی را رها کرد. مقامات لبنانی موافقت کردند از ۱۰ خدمه ۶ نفر لبنان را ترک کرده و بقیه به مدت ۱ سال روی کشتی در حبس باشند. البته خبر مربوط به تاجر روسی بخشی از دلایل این انفجار است و هنوز در خارج و داخل لبنان هر کسی انگشت اتهام را به سوی گروهی و کشوری نشانه می‌روند. در این میان از دست داشتن اسراییل و مقصر دانستن حزب‌الله لبنان نیز سخن رفته است.
 
شتاب در رشد معاملات  بورس
 شاخص کل در بازار بورس روز (چهارشنبه) ۳۹ هزار و ۱۴۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم دو میلیون و ۳۴ هزار واحد رسید. براساس معاملات چهارشنبه بیش از هشت میلیارد و ۸۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹۱ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۲۴۲ واحد افزایش به ۵۳۱ هزار و ۸۶۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۷۸۴ واحد رشد به ۳۴۹ هزار و ۱۰۹ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۶۱۸ واحد و شاخص بازار دوم ۹۵ هزار ۳۹۶ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶ هزار و ۳۷۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۸۶۷ واحد، ملی مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۹۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۴۳۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با دو هزار و ۱۵۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با دو هزا و ۹۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۸۶۱ واحد  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی