تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: بازرگانان قشمی گرفتار مصوبه یک شبه دولت هستند/ نباید سرمایه‌گذاران را فراری دهیم

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از پیگیری مشکل کالا‌های دپو شده بازرگانان قشمی در گمرک منطقه آزاد خبرداد.

کد خبر: ۶۷۶۵۵
۱۲:۱۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ احمد مرادی در خصوص نشست روز گذشته (۱۳ مردادماه) با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزود: در این نشست که به همراهی منصور آرامی (نایب‌رئیس کمیسیون عمران) و شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته استان هرمزگان و نمایندگان تجار و بازرگانان قشم برگزار شد، درخواست و گلایه بازرگانان قشمی مطرح شد.
 
وی با بیان اینکه قانون تکلیفی را بر مناطق آزاد تکلیف کرده که یکسری امور با کاهش بروکراسی‌ها سبب تسریع در امور بازرگانان و تجار شود، تصریح کرد: در مناطق آزاد سایر کشور‌ها شاهد هستیم در حداقل زمان نیز امور بازرگانان انجام و این امر سبب کاهش ریسک و برنامه‌ریزی دقیق بازرگانان و تصمیم‌گیری صحیح برای سرمایه‌گذاری می‌شود.
 
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه این رویه در مناطق آزاد کشورمان صدق نمی‌کند و سبب فراری دادن سرمایه‌گذاران می‌شود، اظهار کرد: قوانین دست و پاگیر و مصوبه‌های گاه‌وبیگاه دولت سبب شده سرمایه‌گذاران با مصوبات یک‌شبه روبه‌رو و اطمینان لازم را از دست بدهند.
 
مرادی با بیان اینکه تجار با مجوز قانونی اقدام به واردات از طریق مناطق آزاد کرده و یک‌دفعه با مصوبه دولت تمامی زندگی و خریدشان در گمرکات مناطق آزاد دپو شده و سبب شکست مالی سنگین آن‌ها شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دبیرخانه شورای مناطق آزاد زیر نظر رئیس‌جمهور است و از طریق وی منصوب می‌شود جلسه‌ای برگزار و دغدغه بازرگانان قشمی را انتقال دادیم.
 
وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس جلسه‌ای به همین منظور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد تا هرچه سریع‌تر مشکل دپو شدن کالا بازرگانان در گمرکات نیز برطرف شود، عنوان کرد: امیدوارم دولت هرچه سریع‌تر این مشکل را تا نرسیدن به وضعیت بغرنج بیشتر از این برطرف کند.
 
این نماینده مجلس با گلایه از برخی رفتار مسئولان مناطق آزاد کیش و قشم در موازی کار با دستگاه‌های اجرایی، افزود: در قشم شاهد هستیم منطقه آزاد به سمت موازی کار با اداره ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی می‌پردازد یا در کیش منطقه آزاد سعی در گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه نظارت خود قرار دارد که این موضوعات فرع وظایف محوله مناطق آزاد است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی