تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پوکر پرسپولیس؛ تاریخ‌سازی و عصر اقتدار

چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر چندین رکورد جدید برای این تیم به ارمغان آورد. قرمز‌ها جمعه‌شب با برتری دو- یک در خانه نفت مسجد سلیمان زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را ثبت کردند.

کد خبر: ۶۶۶۴۶
۱۱:۴۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پوکر پرسپولیس؛ تاریخ‌سازی و عصر اقتدار
 
دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: پرسپولیس حالا اولین تیمی است که توانسته چهار بار پیاپی قهرمان ایران می‌شود. این تیم با شش قهرمانی در لیگ برتر و ۱۳ قهرمانی در ادوار مختلف لیگ ایران در این دو زمینه هم پرافتخارترین به‌شمار می‌رود. در لیگ برتر سپاهان با پنج قهرمانی تیم دوم محسوب می‌شود. در ادوار کلی هم پس از پرسپولیس نوبت به استقلال می‌رسد با هشت قهرمانی.

قهرمانی در لیگ نوزدهم برای هواداران پرسپولیس هیجان خاصی داشت. تصور نمی‌شد با جدایی برانکو ایوانکوویچ، معمار موفقیت‌های پرسپولیس، این تیم همان صلابت گذشته را داشته باشد، ضمن اینکه قرمز‌ها با گابریل کالدرون لیگ را با سه باخت در شش بازی ابتدایی خود شروع کردند و در پایان هفته یازدهم، چهار شکست در کارنامه‌شان ثبت شده بود. پرسپولیس از هفته دوازدهم به تیمی متفاوت تبدیل شد. با پنج برد متوالی صدر را از سپاهان پس گرفت و در نیم فصل دوم هر هفته فاصله‌اش با رقبا بیشتر شد. برد‌های متوالی پرسپولیس و لغزش رقبا یک اختلاف وحشتناک در صدر جدول رقم زد. قهرمان ایران در ۱۵ بازی اخیر خود صاحب ۱۴ برد و یک تساوی شده است، یک کارنامه بی سابقه. پیروزی در تمام بازی‌ها پس از از سرگیری لیگ. همین برد‌های متوالی باعث قهرمانی این تیم در پایان هفته بیست و ششم شد.



نقش گل‌محمدی

گابریل کالدرون زمانی پرسپولیس را ترک کرد که این تیم در پایان هفته شانزدهم با سه امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر قرار داشت. درست است که با توجه به حضور بیشتر کالدرون روی نیمکت پرسپولیس در این فصل نقش او در موفقیت تیم انکارنشدنی است، با این حال باید در قهرمانی مقتدارانه قرمز‌ها نقش ویژه‌ای برای یحیی گل‌محمدی در نظر گرفت. پرسپولیس با گل‌محمدی در ۱۰ بازی به ۹ برد و یک تساوی رسید. از روزی که گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت این تیم هر هفته فاصله‌اش را با رقبا بیشتر کرد و هم اکنون ۱۷ امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد. کالدرون در بازی‌های بزرگ چندان موفق نبود و در عبور از تونل وحشت ابتدای فصل (تراکتور، سپاهان، استقلال و شهرخودرو) سه امتیاز کسب کرد، اما گل‌محمدی از این چهار رقیب ۱۰ امتیاز گرفت. به هر حال گل‌محمدی پس از دو قهرمانی در جام حذفی، قهرمانی در لیگ را هم تجربه کرد.



رکورد جلال حسینی

سیدجلال حسینی که پیش از این با هفت قهرمانی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر بود حالا رکورد خود را دست نیافتنی‌تر هم کرد؛ هشت قهرمانی (چهار بار با پرسپولیس، سه بار با سپاهان و یک مرتبه با سایپا) پس از حسینی، محرم نویدکیا با پنج قهرمانی در رده دوم پرافتخار‌ها قرار دارد. هفت بازیکن در چهار قهرمانی متوالی پرسپولیس حضور داشتند؛ علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، محمد انصاری، سید جلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا و علی علیپور.
 
پوکر پرسپولیس؛ تاریخ‌سازی و عصر اقتدار



پیامد‌های قهرمانی

قهرمانی ششم پرسپولیس در لیگ برتر برخلاف قهرمانی‌های قبلی کمی سرد برگزار شد. این سردی از جو ورزشگاه و حواشی گزارش بازی گرفته تا پس از سوت قهرمانی مشخص بود. عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه یکی از دلایل اصلی این سردی محسوب می‌شود. وضعیت کنونی کشور و ساعت بازی هم مانع شد تا برخلاف سال‌های قبل هواداران پرسپولیس در سطح شهر جشن قهرمانی چشمگیری برگزار کنند. از طرفی مدتهاست که مشخص شده جام به پرسپولیس می‌رسد.

در اردوگاه قرمز‌ها تبریک و شادی حرف اول را می‌زد. ستاره‌های سابق این تیم مانند علی دایی و علی کریمی هم بلافاصله این قهرمانی را تبریک گفتند. بازیکنان هم به انگیزه‌شان برای موفقیت بعدی اشاره کردند. رقبای پرسپولیس واکنش چندانی نشان ندادند فقط واکنش روزنامه هواداری سپاهان جالب بودکه به شدت از عملکرد کادر فنی سپاهان و غیبت در بازی برگشت دو تیم سپاهان و پرسپولیس انتقاد کرده است.

پرسپولیس با خلق چندر رکورد فوق‌العاده به پوکر رسید. بهترین تیم خارج از خانه تاریخ لیگ برتر و... این تیم تا پایان فصل با نساجی، گل گهر، ذوب‌آهن و سایپا بازی دارد. می‌تواند با کسب دو برد در این چهار بازی رکورد کسب امتیاز در تاریخ لیگ را بشکند و به باکیفیت‌ترین قهرمان ادوار لیگ تبدیل شود. بیشترین فاصله با تیم دوم، بیشترین فاصله با استقلال، بیشترین برد در یک فصل، بیشترین پیروزی متوالی، رکورد‌هایی است که در دسترس پرسپولیس قرار دارد.

هر چند گفته شده جام حذفی پس از پایان لیگ برگزار نخواهد شد با این حال قرمز‌ها در ادامه تابستان دیدار‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو دارند. پرسپولیس در جام حذفی به نیمه نهایی رسیده است.  سرمربی پرسپولیس امروز تاکید کرد به فکر تقویت تیم برای دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیاست. به هر حال آنچه مشخص است دوران کنونی فوتبال ایران را باید عصر اقتدار پرسپولیس دانست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی