تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ چرخ فلک مربیان ادامه دارد

لیگ برتر ایران امروز (پنج‌شنبه) وارد هفته بیست و پنجم خود خواهد شد. اتفاقات هفته قبل باعث شد تا بازهم چند سرمربی جای خود را عوض کنند و رکورد تغییر مربی در یک فصل ایران شکسته شود.

کد خبر: ۶۵۸۶۷
۱۲:۳۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۹
هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ چرخ فلک مربیان ادامه دارد

دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: این فصل لیگ برتر را باید یکی از عجیب‌ترین فصول تاریخ دانست؛ فصل رفت و آمد مربیان. تغییر 25 سرمربی یک رکورد عجیب را خلق کرد. تنها چهار تیم سپاهان، سایپا، نفت مسجدسلیمان و فولاد  به سرمربی خود دست نزدند. یک سوم تیم‌ها هم بیش از یک بار سرمربی عوض کردند. آخرین تغییرات در پایان هفته گذشته در تیم‌های پایین جدول رخ داد. مهدی پاشازاده که به تازگی سرمربی سپیدرود شده بود این تیم دسته یکی را رها کرد تا سرمربی تیم انتهای جدولی شاهین بوشهر شود. هومن افاضلی از هدایت پارس جنوبی انصراف داد تا روی نیمکت ماشین‌سازی بنشیند. در بالای جدول هم سهراب بختیاری‌زاده هدایت شهرخودرو را برعهده گرفت. مجید جلالی یک رفت و برگشت چندروزه در گل‌گهر داشت. ضمن اینکه پارس‌جنوبی هم باید با مربی جدید در این هفته به میدان برود؛ یک آشفتگی تاریخی.

در این شرایط بازیهای این هفته با دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی شروع می‌شود. دو تیم اگر در این شش بازی باقیمانده خیلی بد نتیجه بگیرند شاید سقوط کنند. ذوب‌آهن با سرمربی جدیدیش، لوکا بوناچیچ، هفته قبل با برد پرگل مقابل شاهین نفسی به راحتی کشید. ماشین‌سازی اما بدترین تیم هفته‌های اخیر بوده که مدتهاست پیروز نشده است. این تیم و گل‌گهر هر سه بازی خود پس از شروع مسابقات را باختند. محمدرضا مهاجری هم خیلی زود ماشین سازی را رها کرد و حالا هدایت این تیم برعهده هومن افاضلی است. دو تیم چندین بار در این فصل سرمربی عوض کردند و می‌خواهند از منطقه خطر فاصله بگیرند.

 

بازی بزرگ در تبریز

دیدارهای روز جمعه برای تیم‌های بالانشین و ته جدول بسیار سرنوشت‌ساز است. مهم‌ترین بازی در تبریز انجام می‌شود، جایی که تراکتور میزبان سپاهان است. هر دو تیم در هفته‌های اخیر امتیازهای زیادی ازدست دادند و فاصله شان در جدول تنها یک امتیاز است. رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های سپاهان، فولاد، تراکتور، شهرخودرو و استقلال کاملا فشرده است. بازی تراکتور- سپاهان می تواند یک نبرد شش امتیازی در راه آسیا باشد. تراکتور در این فصل در خانه تیم قدرتمندی بوده و در خارج از خانه یک تیم معمولی. سپاهان با بی‌دقتی بازیکنانش دو برد مهم مقابل سایپا و پارس را از دست داد و دیگر نمی خواهد بیش از این فرصت‌سوزی کند.

استقلال هم در آبادان به مصاف صنعت نفت می‌رود. این تیم در آخرین سفرش به خوزستان مغلوب فولاد شد و نمی خواهد این اتفاق تکرار شود. استقلال در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، کسب دو امتیاز در چهار بازی اخیر و شیوع کرونا در اردوی این تیم وضعیت فرهاد مجیدی را سخت کرده است. استقلال محکوم به برد است چرا که می داند در ادامه هم بازیهای بسیار سختی پیش رو دارد و برای رسیدن به سهمیه آسیا باید به این سه امتیاز برسد. آبی‌ها هم اکنون ششم‌اند. صنعت نفت تیم هفتم جدول هم روی کاغذ برای آسیایی شدن شانس دارد باید دید بهنام سراج می‌تواند یک شب شیرین برای آبادانی‌ها خلق کند. نکته امیدوارکننده برای فرهاد مجیدی بازگشت چند بازیکن مصدوم و بیمارش است.

شهرخودرو دیگر تیمی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کند در اولین حضور سهراب بختیاری زاده روی نیمکتش در جم میهمان پارس جنوبی است. هر دو تیم سرمربی‌ قبلی‌شان را از دست دادند. هومن افاضلی در اقدامی عجیب پارس‌جنوبی را رها کرد و به ماشین سازی رفت. پارس در منطقه خطر قرار دارد و قطعا از این بازی خانگی برد می‌خواهد.

در انتهای جدول فردا چند بازی مهم دیگر هم برگزار خواهد شد. سایپا میزبان پیکان است. هر دو تیم می‌دانند که برد در این دوئل به چه میزان خیال‌شان را راحت خواهد کرد. سایپا با سه تساوی متوالی به این بازی آمده است. در آنسو پیکان در دو بازی قبلی شش امتیاز گرفت، خود را از ته جدول کند و حالا با روحیه‌ای عالی به مصاف همشهری خودروسازش می‌رود.

دیگر دوئل ته جدولی‌ها در سیرجان شکل می‌گیرد جایی که گل گهر میزبان شاهین است. نبرد تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول. تیم بازنده می‌داند که باید با لیگ برتر وداع کند. برنده این دیدار مرگ و زندگی به بقا امیدوار خواهد شد. مجید جلالی پس از باخت هفته قبل استعفا داد اما استعفایش پذیرفته نشد. شاهین هم برای بقا دست به دامن مهدی پاشازاده شده است.

یکی از بازیهای بدون حساسیت این هفته جدال نساجی و نفت مسجدسلیمان است؛ دو تیمی که نه دغدغه سقوط دارند نه آسیایی شدن. نساجی با محمود فکری کاملا اوج گرفته است، نفت مسجدسلیمان هم در این فصل کاملا شرایط خوبی دارد. در تک بازی شنبه هم پرسپولیس، صدرنشین لیگ، به مصاف فولاد می‌رود، ابتدا قرار بود این بازی امروز انجام شود که دو روز به تاخیر افتاد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی