تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
«دیدار آدینه» ۲

پادشاه استتن آیلند، اسنارکی پاپی، تبصره ۲۲!

به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه تان پر از «دیدار»!

کد خبر: ۶۴۲۱۷
۱۳:۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

 دیدارنیوز ـ به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه تان پر از دیدار!

 

پادشاه استتن آیلند؛ اندر مصیبت گمگشتگی

این روز‌ها خیلی از ما احساس سردرگمی می‌کنیم و همزمان که می‌دانیم از زندگی‌مان چه می‌خواهیم و به چه چیز‌هایی علاقه داریم، پر از شک و دودلی هستیم و انگار که منتظر دستی از غیب باشیم که به دادمان برسد و مسیر را نشان‌مان بدهد، روزهایمان را بدون هر میلی به تغییر پشت سر می‌گذاریم. این دقیقا روایت زندگی اسکات ۲۴ در فیلم «پادشاه استتن آیلند» (The King of Staten Island) است که در زادگاهش گیر افتاده و نه حس و حال تغییردادن زندگی‌اش را دارد نه می‌گذارد کسی به دادش برسد. داستان این فیلم کمدی که با الهام از زندگی واقعی پیت دیویدسون (کمدین محبوب آمریکایی) ساخته شده زندگی پسری را روایت می‌کند که به خاطر از دست دادن پدرش در سن کم، حالا در جوانی راهش را گم کرده و سرسختانه در برابر هر تغییری مقاومت می‌کند. جاد آپاتو کارگردان و یکی از نویسندگان فیلمنامه این کمدی (البته از نوع شریف آن) در کارنامه خود فیلم‌های کمدی موفقی مثل «آدم‌های بامزه»، «این چهل سالگی ا‌ست» و «فاجعه» را دارد و تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و سریال‌های موفق دیگری (مثل سریال دختران) را هم برعهده داشته. خلاصه دیدن این فیلم ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه هم سرگرم‌تان می‌کند و هم شاید بهتان کمک کند مثل اسکات (قهرمان فیلم) زاویه جدیدی برای دیدن مشکلات و مسائل‌تان پیدا کنید.

 

تبصره ۲۲؛ رمان یا سریال، مساله این است!

جوزف هلر طنزپرداز و نویسنده آمریکایی در ۱۹۶۱ موفق‌ترین رمان خود و البته یکی از مشهورترین رمان‌های قرن بیستم را منتشر کرد. داستان این رمان خواندنی و جذاب که در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد، از دید کاراکتر‌های مختلف یک پایگاه هوایی سرگذشت آدم‌هایی را روایت می‌کند که علاوه بر جنگ در مجموعه‌ای پیچیده از کاغذبازی‌ها گیر افتاده‌اند و به‌رغم تلاش‌هایشان چاره‌ای برای فرار از موقعیت وحشتناکی که در آن هستند پیدا نمی‌کنند. این رمان با ترجمه احسان نوروزی در نشر چشمه چاپ شده است. اما ماجرا به این ختم نمی‌شود و از بخت بلند ما شبکه هولو در سال ۲۰۱۹ مینی‌سریال «Catch-۲۲» را بر اساس این کمدی سیاه مشهور پخش کرد که جرج کلونی، گرنت هسلو و الن کوراس کارگردانی آن را بر عهده داشتند. این سریال کوتاه ۶ قسمتی داستان جان یوسارین افسر بمب‌انداز نیروی هوایی ایالات متحده را در جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که خشمگین از بی‌توجهی هزاران مافوقی که برای زندگی او اهمیتی قائل نیستند تلاش می‌کند هرطور شده خود را از مهلکه جنگ فراری دهد، اما در هزارتوی کاغذبازی‌های اداری گیر می‌افتد. در این سریال که با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد، جرج کلونی، کریستوفر ابوت، کایل چندلر و دنیل دیوید استوارت ایفای نقش می‌کنند. بی‌بروبرگرد مطالعه این رمان یا تماشای سریالش می‌تواند آخر هفته خوبی برای‌تان بسازد.  

 

اسنارکی پاپی؛ قدرت بی‌مانند تلفیق

بدون شک اسنارکی پاپی «Snarky Puppy» یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی آمریکایی در سال‌های اخیر است که یک‌سره کار خودش را بر ساز و نه آواز استوار کرده و با هنرمندی نوازندگان چیره‌دستش تاکنون توانسته سه بار برنده جایزه گرمی شود. گرچه این گروه پر تعداد با خوانندگان مشهوری مانند جاستین تیمبرلیک، اسنوپ داگ و دیوید کرازبی هم همکاری‌های داشته، اما چیزی که توانسته نام اسنارکی پاپی را به عنوان یک آنسامبل منحصر به فرد در میان موزیک‌باز‌ها جا بیندازد تمرکز نوازندگان آن بر بداهه نوازی است. اسنارکی پاپی عناصر مختلفی را از موسیقی جز، راک، فانک و موسیقی بین‌المللی در هم می‌آمیزد و به صدایی نو و خلاقانه می‌رسد که گوش‌های اهل موسیقی را، هم غافلگیر می‌کند هم نوازش می‌دهد. برای شروع پیشنهاد می‌کنیم که با آلبوم کولچا وولچا «Culcha Vulcha» گوش دادن به این موسیقی این گروه خلاق را شروع کنید. این آلبوم در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و همان سال برنده جایزه گرمی به خاطر بهترین گروه موسیقی اینسترومنتال معاصر شد. بد نیست اگر فرصتی داشتید اجرا‌های این گروه را هم در فضای مجازی تماشا کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی