تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حمله به ظریف؛ منتقدان دولت باز هم دیپلماسی را بهانه کردند

تبادل زندانی در داخل ایران هم واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. مقامات ایران به اشکال مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی مقامات مذاکره با آمریکا را به شدت رد و برخی دیگر آن را با واسطه اعلام کردند، بحثی که شاید نکته مهم‌تر در آن همان تبادل زندانی‌ها و بازگشت زندانیان ایرانی در آمریکا به آغوش خانواده‌هایشان باشد.

کد خبر: ۶۲۸۵۸
۱۱:۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مبادله ۲ زندانی ایرانی و آمریکایی بار دیگر بحث مذاکره ایران و آمریکا را به صدر اخبار کشور آورده است. اولین بار علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری روز یکشنبه خود خبر تبادل زندانی‌ها را رسانه‌ای کرد.
 
پس از آن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پنجشنبه گذشته تایید کرد آمریکا موافقت کرده در ازای آزادی مایکل وایت یکی از شهروندان ایران را آزاد کند.
 
ظریف در توییتر نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده‌شان برگشتند. این اتفاق می‌تواند برای تمامی زندانی‌ها بیفتد. نیازی به دستچین کردن نیست. گروگان‌های ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا باید به خانه برگردند.»
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی