تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

ساخت و ساز در پلاسکو بدون اخذ پروانه است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تا زمانی‌که مشکل هزینه صدور پروانه و تأمین پارکینگ در ساختمان پلاسکو حل نشود از نظر ما ساخت و ساز در آن بدون اخذ پروانه است.

کد خبر: ۵۹۳۷۹
۱۳:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری که صبح امروز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در ارتباط با معماری خوب و لزوم ترویج آن اظهار کرد: ترویج فرهنگ معماری خوب سبب ساخت محله‌ها و شهر‌های خوب خواهد شد و ما در معاونت معماری و شهرسازی برنامه‌هایی را برای بهتر شدن فضای کار و زندگی در دست اجرا داریم.
 
وی با بیان این‌که در ۸۰ سال گذشته معماری خوب تحت تأثیر کمیت و سرمایه‌سالاری قرار گرفته، گفت: این شرایط باعث شده که اهمیت فضای خوب زندگی کاهش پیدا کرده و مردم با مفاهیم غنی معماری بیگانه شوند.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد گفتمان معماری خوب برای مردم، عنوان کرد: در موضوع توسعه باید به فرهنگ، تاریخ، اقلیم و معماری توجه کرد، زیرا معماری خوب می‌تواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی منجر شود.
 
گلپایگانی ادامه داد: به‌منظور ترویج معماری خوب در پایتخت جشنواره‌ای شکل گرفته تا براساس آن ساختمان برتر سال شناسایی و معرفی شود.
 
وی افزود: در این جشنواره مباحثی همچون توسعه پایدار، تاب‌آوری، صرفه‌جویی در انرژی، فضا‌های باز و حیاط‌گونه و پوشش سبز ساختمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به این مطلب که یکی از جفا‌هایی که به معماری شده این است که معماری را مختص طبقه پولدار و ثروتمند کرده‌اند، گفت: معمار خوب تنها در استخدام افراد پولدار و متمول نیست و همه طبقات جامعه باید از آن بهره‌مند شوند.
 
گلپایگانی در ارتباط با خط راه‌آهن تهران-تبریز و مجموعه بالای این مسیر هم اظهار کرد: با توجه به تملک این فضا از سوی راه‌آهن نیازمند توافقی بودیم که این موضوع در حال محقق شدن است.
 
وی تصریح کرد: بودجه لازم برای اجرای این پروژه فراهم شده و تا یکی دو ماه آینده شاهد اجرای آن خواهیم کرد.
 
معاون شهردار تهران در ادامه به موضوع تخلفات حین ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند نظارت مستمر همکاران ما در شهرداری نواحی است. در گذشته شبکه نظارت کارگاهی ایجاد شده بود که امروز دسترسی‌های آن افزایش یافته و می‌توانیم ساخت و ساز‌های حدود ۱۷ هزار کارگاه ساختمانی را به‌صورت آنلاین پایش کنیم.
 
گلپایگانی با بیان این‌که تخلفات در این حوزه چندوجهی است و نیازمند انتخاب مجازات مختلف و مناسب برای سطوح مختلف تخلفات هستیم، عنوان کرد: همان‌طور که در کار‌های صنعتی یک ضریب خطایی قرار داده می‌شود برای حتی یک قطعه فیزیکی هم یک درصد ضعیفی از خطا را قرار می‌دهند و قطعاً یک تخلف ۱۰ سانتی‌متری با تخلف ۱۰۰ متری در آن متفاوت است.
 
وی در ارتباط با وضعیت ساخت و ساز ساختمان پلاسکو نیز گفت: از نظر قانونی هر ساختمانی که در شهر ساخته می‌شود باید در ابتدا پروانه دریافت کند، ولی در بحث پلاسکو دو مسئله وجود دارد یکی محاسبه هزینه صدور پروانه و دیگری تأمین پارکینگ.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص محاسبه هزینه صدور پروانه اظهار کرد: برخی بر این باور هستند که، چون حریق و تخریب پلاسکو ناخواسته بوده مشمول پرداخت عوارض ساختمانی نیست و درخواست دارند که شهرداری نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد و این در حالی است که قانون صراحتاً این موضوع را عنوان کرده که شهرداری نمی‌تواند در عوارض ساختمانی تخفیف بدهد.
 
گلپایگانی در ارتباط با موضوع تأمین پارکینگ هم بیان کرد: بنیاد مستضعفان می‌گوید، چون ساختمان قبلی پلاسکو پارکینگ نداشته پس این ساختمان نیز نباید پارکینگ داشته باشد در حالی‌که مصوبه شورای عالی شهرسازی است که همه ساختمان‌های بزرگ باید پارکینگ داشته باشند.
 
 وی تصریح کرد: در این خصوص با وزیر راه مکاتبه کرده و مقرر شده در اولین جلسه شورای عالی معماری در مورد تأمین پارکینگ پلاسکو بررسی‌های لازم انجام شود، ولی تا زمانی که این دو مشکل رخ ندهد از نظر ما ساخت و ساز پلاسکو بدون اخذ پروانه است.
 
گروه اجتماعی خبرگزاری آنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی