تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

گزارشگران بدون مرز: کرونا به جان آزادی مطبوعات در جهان افتاده است

سازمان گزارشگران بدون مرز هشدار داد بحران شیوع کروناویروس آزادی مطبوعات را در سراسر جهان تهدید می کند.

کد خبر: ۵۹۲۳۴
۱۵:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان گزارشگران بدون مرز در ارزیابی سالانه خود در مورد آزادی رسانه در جهان امروز سه شنبه هشدار داد که بحران سلامت عمومی در جهان بهانه ای برای دولتها فراهم می آورد تا "از این حقیقت که سیاست به حال تعلیق درآمده، مردم متحیر هستند و اصلا نباید حرفی از اعتراضات بزنیم به نفع خود استفاده کرده و تدابیری را که در وضعیت عادی قادر به اعمال آنها نبودند تحمیل کنند".

کشور کره شمالی در قعر فهرست این سازمان برای رده بندی کشورها در زمینه آزادی مطبوعات قرار گرفته است. کشور نروژ امسال نیز همچون سال ۲۰۱۹ در صدر این فهرست برای رده بندی بالغ بر ۱۸۰ کشور و منطقه در حوزه آزادی مطبوعات قرار گرفته است.

این سازمان در گزارش خود نوشت که آزادی مطبوعات در آمریکا را "رضایت بخش" ارزیابی می کند اما متذکر می شود که افترازنی های علنی، تهدید ها و اذیت‌وآزارها علیه خبرنگاران در این کشور همچنان به عنوان مشکلی جدی مطرح هستند.
آمریکا در فهرست رده بندی سازمان گزارشگران بدون مرز در جایگاه ۴۵ و در پشت سر کشورهایی در اروپا، آفریقا،‌آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب قرار گرفته است.

این سازمان در گزارش خود به خصومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال خبرنگاران و رسانه ها نیز اشاره داشته و عنوان کرد، عبارت "اخبار دروغ" که اغلب از سوی ترامپ تکرار می شود حال از سوی رهبران دیگر کشورهای جهان به عنوان یک ابزار برای سرکوب رسانه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: خصومت نسبت به خبرنگاران و رسانه ها در آمریکا عمیق تر و شدیدتر شده و کمتر کسی بوده که همچون ترامپ با این لحن آتشین به رسانه ها حمله کند.
این سازمان خاطرنشان کرد: سواستفاده ها علیه مطبوعات در ضمن بحران شیوع کرونا ویروس در سال ۲۰۲۰ در حال بدتر شدن است همانطور که خبرنگارانی که به پوشش پاسخ دولت ترامپ به بحران می پردازند در طول کنفرانسهای خبری این رئیس جمهور آمریکا هدف حملات وی قرار میگیرند.

این گروه تصریح کرد، از جمله دیگر تهدیدات مطرح علیه آینده خبرنگاری در جهان مسائل اقتصادی هستند و تعدیل نیروها گریبان تحریریه های مطبوعات را گرفته است. همچنین وجود قوانین ضعیف برای تکنولوژی های دیجیتال "آشوب در اطلاع‌رسانی" را ایجاد کرده و مرز تفکیک میان حقیقت، تخیل، تبلیغات و پروپاگاندا را کمرنگ کرده است.

در ادامه این گزارش تصریح شد: بحران شیوع کروناویروس به مشکل شایعه‌پراکنی و اشاعه اخبار دروغ با همان سرعت شیوع ویروس دامن زده است.

گزارشگران بدون مرز در ادامه خاطر نشان کرد: برای آنکه این دهه تعیین‌کننده یک دهه فاجعه‌بار نباشد،‌باید انسانهای برخوردار از حسن نیت، هر کسی که هستند، به نفع توانایی خبرنگاران در عمل به وظیفه خود به عنوان طرفهای ثالث مورد اعتماد در هر جامعه ای مبارزه و تبلیغ کنند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی