تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

ثبت ملی ۶ اثر باستانی نطنز در فهرست آثار ملی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: ۶ اثر از اشیای محوطه باستانی اریسمان شهرستان نطنز، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

کد خبر: ۵۹۱۷۶
۱۳:۰۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

ثبت ملی ۶ اثر باستانی نطنز در فهرست آثار ملی

دیدارنیوز ـ حسین یزدانمهر اظهار کرد: شش اثر باستانی با قدمت ۶ هزار سال متعلق به محوطه باستانی روستای اریسمان از توابع شهرستان نطنز به ثبت فهرست آثار ملی رسید.
 
وی افزود: خمره تدفینی، کاسه سفالی منقوش، جام سفالین، کاسه پایه دار، لیوان سفالین منقوش و مهر استوانه سنگی نقش برجسته مربوط به دوره کالکولتیک یا همان هزاره سوم تا پنجم پیش از میلاد، شش اثری هستند که به ثبت ملی رسیدند.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: این آثار ثبت شده به همراه بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی دیگر که در محوطه‌های باستانی اریسمان و میلاجرد کشف شده اند، در موزه تخصصی باستان شناسی نطنز که اولین و مهمترین موزه باستان شناسی استان اصفهان است، نگهداری می‌شوند.
 
یزدانمهر تصریح کرد: امیدواریم روند رو به رشد ثبت آثار شهرستان باعث معرفی هرچه بیشتر تاریخ، فرهنگ و سنت مردم منطقه و پیشینیان ما شود، همچنین ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول طبیعی و معنوی هر شهرستان در فهرست آثار ملی کشور، بیانگر نقطه عطف تاریخ، فرهنگ و تمدن آن منطقه محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی