تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گزارش تصویری: روز بزرگداشت سعدی

یکم اردیبهشت در تقویم ایران به نام روز سعدی نامگذاری شده است. شاعر و نویسنده پر آوازه قرن هفتم ایران که به حق او را استاد سخن می‌نامند. با این حال سعدی شیرازی به اندازه آوازه‌اش، در شهر زادگاهش مورد لطف قرار نگرفته است.

کد خبر: ۵۹۰۰۸
۱۳:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

آنچه هرسال برای بزرگداشت او برگزار می‌شود، به اندازه نام جاودان سعدی نیست. با گذری به محله سعدیه و نگاهی به وضعیت آرامگاه و حاشیه آن، به راحتی می‌توان میزان اهمیت به این شاعر را در نگاه مسئولان دید. هرسال در روز اول اردیبهشت برای زنده نگه داشتن یاد سعدی، مراسم بزرگداشتی با حضور مسئولین و مردم در آرامگاه او برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه بصورت مجازی و با عنوان «سعدی در جهان مجازی» برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی