تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
معاون شهردار خبر داد:

کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری و شورای شهر همانند سال گذشته، ۳۰ میلیارد ریال کمک مالی برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد در اختیار بهزیستی قرار خواهد داد.

کد خبر: ۵۸۹۱۲
۱۷:۲۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد

دیدارنیوز ـ محمدمحسن مصحفی با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، به عنوان دستگاه‌های مسئول و دارای صلاحیت در جمع‌آوری، این روند را به حال تعلیق درآوردند.

 

وی افزود: اخیرا در دستورالعمل جدیدی که روش امن و بهداشتی جمع‌آوری معتادان را مشخص می‌کند، به این دو دستگاه ابلاغ شده و کار جمع‌آوری توسط این دو دستگاه از سر گرفته خواهد شد.

 

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: از آنجا که معتادان، در مقابل ابتلا به بیماری‌ها وضعیت بسیار شکننده‌ای دارند؛ نظر بخش‌های بهداشتی، پزشکی و ستاد کرونای کشور این بود که در صورت جمع‌آوری و نگهداری این افراد در یک مکان، احتمال ابتلاء همه آن‌ها به بیماری کرونا بسیار بالا خواهد رفت و بر این اساس حدود ۴ الی ۵ هزار نفر از معتادان که در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری می‌شدند، به تدریج در معابر شهری رها شدند.

 

مصحفی با تاکید بر این که شهرداری اختیار و وظیفه قانونی برای جمع‌آوری این افراد ندارد، اضافه کرد: با این وجود شهرداری با حمایت و همراهی شورای شهر، در سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کمک کرد و در سال ۹۹ نیز همین میزان کمک مالی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی تاکید کرد: این امر جدا از هزینه‌های قابل توجهی است که مدیریت شهری، باز هم فراتر از وظایف قانونی خود در خصوص جمع‌آوری و نگهداری متکدیان کارتن خواب‌ها انجام می‌دهد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، در خصوص گرم‌خانه‌ها، گفت: گرم‌خانه‌ها مکانیسم عمل متفاوتی در مقایسه با کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر دارند، پذیرش افراد کارتن‌خواب در این مکان‌ها بر اساس میل و رغبت شخصی که به گرم‌خانه مراجعه می‌کند، در ساعات آغازین شب صورت می‌گیرد و پس از استفاده از امکاناتی مثل حمام و تغذیه و استراحت شبانه، گرم‌خانه را ترک می‌کند. گفتنی است که زمان ترک محل نیز وابسته به میل شخص کارتن خواب است و اجازه بازداشت یا نگه داشتن او با اجبار وجود ندارد.

 

مصحفی تصریح کرد: بنابراین فعال بودن یا نبودن گرم‌خانه‌ها نمی‌تواند از حضور پرتعداد معتادان متجاهر در سطح معابر شهری کم کند، در حالی که در کمپ‌های نگهداری معتادان، نماینده مقام قضایی حضور دارد و حین پذیرش این افراد، حکم بازداشت برای ایشان صادر می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی