تیتر امروز

اولین مناظره انتخاباتی: شماره صندلی‌ها مشخص شد/ نماز جماعت کاندیداها، زاکانی کمی دیر آمد +عکس و ویدیو
انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

اولین مناظره انتخاباتی: شماره صندلی‌ها مشخص شد/ نماز جماعت کاندیداها، زاکانی کمی دیر آمد +عکس و ویدیو

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
جنگ در خاورمیانه

حمله موشکی حماس به تل‌آویو؛ «کشتار» اسرائیل در رفح

جنگ خونین اسرائیل و حماس در مناطق فلسطینی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین موج حملات، حماس شهر تل‌آویو را با موشک هدف قرار داد و اسرائیل وحشیانه به رفح حمله کرد.

کد خبر: ۱۶۶۱۰۳
۰۹:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز: شاخه مسلح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس با انتشار پیامی در شبکه تلگرام اعلام کرد که تل آویو را با شلیک «رگباری از موشک‌ها» هدف قرار داده. همزمان تشکیلات خودگران و حماس متقابلا اسرائیل را به «کشتار» آوارگان در نزدیکی رفح متهم کردند؛ حمله‌ای که طی آن دست‌کم ۳۵ تن کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

گردان‌های عزالدین قسام دقایقی پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در مرکز اسرائیل با انتشار این پیام اعلام کردند که تل آویو را «در پاسخ به کشتار غیرنظامیان از سوی صهیونیست‌ها» با شلیک رگبار سنگین موشک هدف حمله قرار داده‌اند.

ارتش اسرائیل پیش از این در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هشت موشک از منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه به سوی مناطق مرکزی این کشور شلیک شده است.

موشک‌های حماس در واقع از منطقه‌ای شلیک شده که عملیات نظامی اسرائیل در آن به رغم حکم دادگاه عالی سازمان ملل در حال حاضر با شدت تمام جریان دارد.

رویترز در گزارشی به نقل از مقامات نظامی اسرائیل اعلام کرد که شماری از پرتابه‌ها رهگیری و منهدم شده و هیچ موردی از وجود تلفات گزارش نشده است.

خبرنگاران فرانس‌پرس نیز در گزارشی اعلام کردند که پیش از حمله آژیر‌های هشدار در تل آویو و مرکز اسرائیل به صدا درآمده و از ساکنان خواسته شده بود در مکان‌های امن پناه بگیرند.

این هشدار پس از چند ماه آرامش نسبی در تل‌آویو و مناطق مرکزی اسرائیل و در پی گذشت بیش از هفت ماه از آغاز جنگ جاری در غزه به صدا درآمد.

به گفته خبرنگاران فرانس‌پرس که در محل حضور داشتند، دست کم وقوع سه انفجار در مرکز اسرائیل گزارش شده است.

ادامه عملیات اسرائیل در رفح؛ ده‌ها آواره فلسطینی در یک روز کشته شدند

بنا به اعلام برخی منابع فلسطینی، ده‌ها نفر که همگی آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند روز یکشنبه در جریان بمباران مرگبار محل اسکان آوارگان در رفح جان باختند.

این در حالی‌ست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عصر روز یکشنبه اعضای کابینه جنگی خود را فراخواند تا با آن‌ها در خصوص ادامه عملیات نظامی در رفح گفتگو و رایزنی کند.

ارتش اسرائیل می‌گوید در جریان حمله روز یکشنبه موفق شده یاسین رابعه رئیس ستاد کرانه باختری، و خالد نجار یکی دیگر از اعضای ارشد حماس را هدف قرار دهد.

بر اساس استدلالی که مقامات اسرائیلی مطرح کرده‌اند، حکم دادگاه عالی سازمان ملل همچنان امکان انجام برخی اقدامات نظامی در رفح را فراهم می‌کند.

رفح در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب تل آویو واقع شده است؛ این منطقه پس از تهاجم ارتش اسرائیل به غزه به آخرین مأمن و پناه آوارگانی تبدیل شد که از حملات هوایی و بمباران‌های مرگبار نظامیان اسرائیلی می‌گریختند.

اسرائیل اعلام کرده که قصد دارد با ادامه عملیات نظامی در رفح، حماس را ریشه کن کند و گروگان‌های نگهداری شده در این منطقه را نجات دهد.

این در حالی‌ست که حملات اخیر ارتش اسرائیل به رفح، ضمن سرگردان کردن آوارگان، وضعیت انسانی در این منطقه را وخیم‌تر کرده و انتقاد‌های شدید بین‌المللی را برانگیخته است.

ادامه عملیات اسرائیل در رفح به رغم حکم دادگاه عالی سازمان ملل واکنش‌هایی را از سوی برخی چهره‌های بین‌المللی به همراه داشته است.

جوزپ بورل، مسئول دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در همین راستا با انتشار توئیتی حکم دیوان کیفری بین‌المللی را الزام‌آور خواند و تاکید کرد که این حکم باید به طور کامل و مؤثر اجرا شود.

منابع پزشکی در جنوب نوار غزه روز یکشنبه از کشته شدن ده‌ها فلسطینی در رفح در جریان حملات ارتش اسرائیل به چادر آوارگان خبر دادند. به گفته وزارت بهداشت غزه کشته شدگان همگی غیرنظامی بوده‌اند.

ساکنان منطقه می‌گویند که تانک‌های اسرائیلی در نزدیکی گذرگاه رفح مستقرند و به برخی مناطق شرقی این اردوگاه فلسطینی نیز نفوذ کرده‌اند.

به گفته بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل، حملات موشکی روز یکشنبه حماس به تل‌آویو نشان می‌دهد که «نیرو‌های دفاعی اسرائیل باید در هر مکانی که حماس هنوز در آنجا حضور دارد» عملیات انجام دهند.

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت عمومی اسرائیل که عضو کابینه جنگی این کشور نیست نیز از ارتش خواسته است تا حملات بیشتری را «با شدت تمام‌تر» در رفح انجام دهد.

نهاد متولی بهداشت در تشکیلات تحت اداره حماس روز یکشنبه شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه از هفت اکتبر گذشته تاکنون را بیش از ۳۶ هزار نفر اعلام کرد. حماس در تازه‌ترین واکنش خود به حمله روز یکشنبه اسرائیل که کشته شدن ۲ مقام ارشد این گروه شبه نظامی را در پی داشت، خواستار «قیام» و «تظاهرات» فلسطینی‌ها شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی