تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
معاون دانشگاه علوم دریایی نوشهر:

رژه سلامت ارتش در سراسر کشور در ۲۹ فروردین برگزار می‌شود 

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت: امسال به جای رژه ۲۹ فروردین روز ارتش، رژه سلامت برگزار می‌شود.

کد خبر: ۵۸۱۹۴
۱۵:۴۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

رژه سلامت ارتش در سراسر کشور در ۲۹ فروردین برگزار می‌شود 

دیدارنیوز ـ ناخدا یکم عرشه احسان نصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، با تدابیری که اندیشیده شد، ارتش جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که رژه ۲۹ فروردین را به رژه سلامت تبدیل کند.
 
وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت کشوربه لحاظ ابتلا به ویروس کرونا تصمیم بر این گرفته شد که امکانات بهداشتی و سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران به میدان بیاید و در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: بر اساس نیاز و درخواست‌هایی که در شهر‌ها وجود داشته است از امکانات ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند که مهم‌ترین آن افتتاح بیمارستان صحرایی دوهزار تختخوابی بود که بسیار جای تقدیردارد. 
 
معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در ادامه با اشاره به پیشگاهی ارتش از روز نخست در بسیاری از موضوعات کشور تصریح کرد: نیروی دریایی تا پیش از انقلاب اسلامی یک نیروی وابسته به غرب بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم دریایی از سال ۵۹ شروع به کار کرد و مسئولیت تربیت افسران را به عهده گرفت در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانس افتخارات زیادی را بیافریند که متضمن امنیت دریایی و تحقق آرمان‌هایی انقلاب اسلامی بود.
 
نصیری بیان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ تلاش می‌کرد تا نهال نو پای انقلاب اسلامی را از بین ببرد، اما با تلاش مجاهدانه همه ارکان کشور و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی، با وجودی که هنوز ارتش سازمان درستی نیافته و ساختار‌های حکومتی هنوز برقرار نشده بودند، نیروی دریایی توانست به خوبی وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام دهد.
 
وی از عملیات مروارید به عنوان یکی از مهمترین عملیات‌های نیروی دریایی در ۸ سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فقط پس از گذشت ۶۷ روز از شروع جنگ تحمیلی توانست با عملیات مروارید سیادت دریایی خود را بر دریا حاکم کند و اقتصاد تک محصولی کشور را با اسکورت ۱۰ هزار فروند نفت‌کش و کشتی‌های تجاری نجات دهد که باز نگه داشتن شریان اقتصادی بسیار به کشور کمک کرد که بتوانند ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر بگذارد.
 
معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز با وجود همه تحریم‌ها توانستیم با انجام تعمیرات و بازسازی تجهیزات دریایی مأموریت‌های خود را به نحو بسیار مطلوبی انجام دهیم و نیروی دریایی اقدام به برقراری امنیت و تضمین آن در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ کرد و با اعزام ۶۷ ناوگروه و اسکورت کشتی‌های مختلف توانست عملیات مقابله با تروریسم دریایی و دزدان دریایی رابه بهترین شکل ممکن انجام دهد.
 
نصیری ادامه داد: پس از تدابیر مقام معظم رهبری در راستای حضور در سواحل مکرون، نیروی دریایی به عنوان پیشرو توسعه سواحل مکرون از سال ۸۷ در این منطقه حاضر شد و توانست گام‌های بسیار مؤثر و مفیدی را در جهت توسعه و آبادانی سواحل بسیار محروم «مکرون» بردارد که بار‌ها مورد تقدیر و تأئید مقام عظمای ولایت قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد: نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی با دریافت تدابیر، شروع به ساخت شناور‌های مختلف و توجه به زیرسطحی‌ها کرد که در تولید و ساخت زیرسطحی و یگان‌های سطحی به خودکفایی رسیدیم و در حال حاضر نیز در حال ساخت شناور‌های سنگین هستیم تا مأموریت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام دهیم.
 
معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر تصریح کرد: دانشگاه علوم دریایی نوشهر به عنوان ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مازندران از روز نخست برگزاری جلسات مقابله با ویروس کرونا که با حضور فرماندهی این دانشگاه در ساری برگزار شد امکانات پزشکی و درمانگاهی این دانشگاه پای کار آمد و از تجهیزات آمبولانس و ضدعفونی دانشگاه استفاده شد.
 
نصیری یادآور شد: دانشگاه دریایی نوشهر در راستای پشتیبانی از نقاهتگاه ایجاد شده در منطقه سیترا همکاری خیلی نزدیک و تنگاتنگی با شهرستان داشته است و از این به بعد هم هرکمکی که از عهده آن برآید انجام خواهد داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی