تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

برنامه‌های دبیر کل یک حزب سیاسی برای دوران بعد از کرونا

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: بعد از پایان بیماری کرونا و قرنطینه حزب تازه تاسیس جمهوریت را فعال کرده و همچنین بررسی می‌کنم که چگونه می‌توان به اقشار آسیب دیده در اثر این بیماری کمک کرد.

کد خبر: ۵۷۸۷۹
۰۸:۳۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز - حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه از روز دوم اسفند در منزل بوده و قرنطینه خانگی را انتخاب کرده‌ام، اظهار کرد: هر چه از طریق تلفن یا از فضای مجازی کارها را انجام دهم و یا مشغول تحقیق نوشتن شوم باز هم خیلی از برنامه‌های اجتماعی را نمی‌توانم انجام دهم، مخصوصا که تشکیلات جدیدی به نام حزب جمهوریت ایران اسلامی را به همراه دوستان به ثبت رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: نیمه دوم سال گذشته کنگره این حزب برگزار شد و ما در حال فعال کردن واحدها و ارکان حزب بودیم تا کاری برای مردم و کشور انجام دهیم، اما با شیوع بیماری کرونا همه فعالیت‌های حزب متوقف شده و ما هم تا عادی شدن شرایط هیچ برنامه دیگری نداریم. بنابراین یکی از کارهای اساسی من بعد از دوران قرنطینه، فعال کردن حزب است.

این فعال سیاسی ادامه داد: الان متوجه می‌شویم که وجود احزاب قدرتمند و صاحب برنامه تا چه حد برای کشور مفید بوده و می‌تواند به مردم و نظام کمک کند. ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که واحدهای تجاری که ریسک پایینی دارند می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند اما عده‌ای مخالف این تصمیم هستند. برخی معتقدند نمی‌شود کشور را تعطیل کرد و باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد. من معتقدم چنین تصمیماتی باید بر اساس کار تحقیقی انجام شود ولی کسی نیست که فراتر از بررسی ستاد مقابله با کرونا، بررسی جامعی کرده باشد. انتقادی هم که انجام می‌شود بدون پشتوانه علمی و کارشناسی است. اینجا احزاب و تشکل‌های مردمی می‌توانند کمک خوبی داشته باشند و آنچه از چشم دولتمردان دور مانده را تذکر داده و بیان کنند.

منتجب نیاز همچنین یکی دیگر از برنامه‌های خود پس از دوران قرنطینه را کمک به اقشار آسیب دیده بیان کرد و گفت: جمع زیادی از کسبه، افراد کم بضاعت و بی سرپرست و اقشار ضعیف جامعه در اثر این بیماری آسیب جدی دیده‌اند. بنابراین همه باید احساس مسئولیت کرده و به این اقشار کمک کنند. من تصمیم دارم که پس از عادی شدن شرایط با کمک دوستان بررسی کنیم که چه نوع کمکی از دست ما بر می‌آید تا این افراد آسیب بیشتری نبینند.

وی در ادامه با انتقاد از نبود برنامه ریزی درازمدت برای کشور تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی که باید در این کشور انجام شود این است که یک برنامه ریزی جامع و درازمدت تهیه شود. ما برنامه‌های چشم انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله داریم ولی در عین حال هر مسئولی خود را به دوره مسئولیتش محدود کرده و نگاه به آینده ندارد و در واقع نگاه درازمدت فراجناحی و غیر جزیره‌ای در کشور مغفول مانده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: باید با حضور همه دغدغه مندان از هر جناحی نظرات مختلف گرفته شده وجه مشترک آن استخراج شده و مبنای تصمیم گیری و عمل قرار گیرد. در واقع باید منافع ملی و مشترک مشخص شود. افراد هم باید شفاف و بی پرده نظرات خود را بیان کنند تا یک جمع‌بندی خوبی در این زمینه حاصل شود. یکی از برنامه‌های من بعد از عادی شدن شرایط این است که این مسئله را به صاحبنظران و مسئولان منتقل کنم تا با برنامه ریزی جامع بر اساس فهم مشترک صاحبنظران و جناح‌های مختلف، کشور مدیریت شده و مشکلات حل شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی