تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۲۴۴ روز سرعت باد در زابل به ۵۴ کیلومتر و بیشتر رسید

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۴۴ روز سرعت وزش باد در زابل به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسید که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۵۷۸۷۳
۰۸:۲۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

۲۴۴ روز سرعت باد در زابل به ۵۴ کیلومتر و بیشتر رسید

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان اله بخش ریگی اظهار داشت: در این بین ۱۵۵ روز سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر و بیشتر و ۲۴ روز سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر برساعت و بیشتر از آن رسیده است.

 

وی با بیان اینکه زابل جزو بادخیزترین شهر‌های کشور بوده و سالانه در بسیاری از روز‌های سال شاهد وزش باد‌های قابل توجه است، افزود: نه تنها زابل که، اکثر شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط جغرافیایی و تأثیر سیستم‌های آب و هوایی جزو مناطق بادخیز کشور محسوب می‌شوند.

 

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته میانگین سرعت وزش باد در زابل به ۲۸ کیلومتر بر ساعت و در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان به ۱۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

 

ریگی تصریح کرد: شرایط جغرافیایی و ژئومورفولوژیک زابل از یک سو و وضعیت توپوگرافی غرب افغانستان و شرق ایران از سوی دیگر سبب شده تا گرادیان فشاری ناشی از دو مرکز کم فشار در شرق ایران و غرب افغانستان و یک مرکز پرفشار در شرق دریای خزر، باد‌های شدید در فصل گرم سال در شمال استان تولید کند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر باد‌های ۱۲۰ روزه، باد‌های محلی دیگری نیز در شمال استان جریان دارد که برای نمونه می‌توان به باد قوس و باد لوار اشاره کرد.

 

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد‌ها ظرفیت خوبی برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد کرده است که می‌توان انرژی پاک قابل توجهی از آن بدست آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی