تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

۲۴۴ روز سرعت باد در زابل به ۵۴ کیلومتر و بیشتر رسید

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۴۴ روز سرعت وزش باد در زابل به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسید که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۵۷۸۷۳
۰۸:۲۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

۲۴۴ روز سرعت باد در زابل به ۵۴ کیلومتر و بیشتر رسید

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان اله بخش ریگی اظهار داشت: در این بین ۱۵۵ روز سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر و بیشتر و ۲۴ روز سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر برساعت و بیشتر از آن رسیده است.

 

وی با بیان اینکه زابل جزو بادخیزترین شهر‌های کشور بوده و سالانه در بسیاری از روز‌های سال شاهد وزش باد‌های قابل توجه است، افزود: نه تنها زابل که، اکثر شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط جغرافیایی و تأثیر سیستم‌های آب و هوایی جزو مناطق بادخیز کشور محسوب می‌شوند.

 

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته میانگین سرعت وزش باد در زابل به ۲۸ کیلومتر بر ساعت و در زهک از دیگر شهر‌های شمال استان به ۱۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

 

ریگی تصریح کرد: شرایط جغرافیایی و ژئومورفولوژیک زابل از یک سو و وضعیت توپوگرافی غرب افغانستان و شرق ایران از سوی دیگر سبب شده تا گرادیان فشاری ناشی از دو مرکز کم فشار در شرق ایران و غرب افغانستان و یک مرکز پرفشار در شرق دریای خزر، باد‌های شدید در فصل گرم سال در شمال استان تولید کند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر باد‌های ۱۲۰ روزه، باد‌های محلی دیگری نیز در شمال استان جریان دارد که برای نمونه می‌توان به باد قوس و باد لوار اشاره کرد.

 

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد‌ها ظرفیت خوبی برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد کرده است که می‌توان انرژی پاک قابل توجهی از آن بدست آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی