تیتر امروز

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ ۳ چهره سیاسی در ستاد جلیلی
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ ۳ چهره سیاسی در ستاد جلیلی

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به فرودگاه مزار شریف رسید

سیل در افغانستان/ طالبان: ۱۷ نفر جان باخته‌اند

درپی سیل اخیر در افغانستان، «طالبان» گروه مسلح و خشن حاکم بر این کشور مدعی شد که دست‌کم ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: ۱۶۶۰۹۰
۱۹:۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

سیل در افغانستان؛ طالبان می‌گوید دست‌کم ۱۷ نفر جان باخته‌اند

دیدارنیوز: برنامه جهانی غذای سازمان ملل می‌گوید در پی بارش باران و جاری شدن سیل زندگی بیش از ۸۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفته است. همزمان مقام‌های محلی طالبان گفته‌اند که تاکنون ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سیل در برخی از مناطق ولایت‌های فاریاب، بغلان و بدخشان در شمال شرقی افغانستان همچنین خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشته است. اداره مقابله با حوادث طالبان گفته است که در این حوادث در شهر فیض آباد از جمله ۱۰ عضو یک خانواده جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد تنها جسد یک نفر پیدا شده است.

دو هفته پیش سیل فقط در بغلان بیش از ۳۱۵ کشته و ۱۶۰۰ زخمی بجا گذاشته بود.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل در حساب توییتر خود خبر داده که منطقه بدخشان در سیل اخیر در افغانستان بیش از سایر نقاط آسیب دیده است. همچنین رسانه‌های محلی افغانستان خبر داده‌اند که آسیب‌های وارده به بخش مرکزی بدخشان قابل توجه بوده و جاده فیض‌آباد - آرگو و بهارک نیز به علت شدت خسارات مسدود شده است.

در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روز‌های جمعه و شنبه مناطق مختلفی از افغانستان با مشکلات رو به رو شده‌اند و دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خبر داده که در این مدت زندگی هزار و ۸۶۰ خانوار تحت تاثیر قرار گرفته است. این نهاد سازمان ملل همچنین گفته است که در این دو روز بیش از ۹۰۰ دام تلف و ۳۰ هزار درخت میوه هم از بین رفته‌اند.

به گفته این نهاد ۱۰ ولسوالی در غور و همچنین ۸ ولسوالی دیگر در فاریاب بیش از سایر نقاط از این سیل آسیب دیده‌اند. ارزیابی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که سیل‌زدگان در این مناطق به آب، غذا و کمک‌های اولیه و سرپناه «نیاز فوری» دارند.

هدایت‌الله همدرد، رئیس اداره مقابله با حوادث طبیعی در بغلان به خبرگزاری باختر گفت در سیل شام شنبه، یک زن جان باخته و حدود ۴۰۰ خانه آسیب دیده است.

وزارت اقتصاد حکومت طالبان گفته است که کمک‌های بین‌المللی برای رساندن به سیل‌زدگان ضروری است و از کشور‌های جهان خواست همچنان به کمک‌های خود ادامه دهند. به گزارش طلوع نیوز عبدالرحمان حبیب سخنگوی این وزارت خانه با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ تن کمک از اتحادیه اروپا و همچنین ۸۰ تن هم ترکیه و قطر مواد غذایی کمک دریافت شده از همه خواست که از کمک به سیل‌زدگان دریغ نکنند.

همزمان کنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف در توییتر خبر داد که دومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران برای سیل زدگان شمال افغانستان به فرودگاه این شهر رسیده است.

صندوق نجات کودکان سازمان ملل هم گفته که تیم‌های بهداشتی این نهاد در بغلان تا اکنون به حدود ۱۸۰۰ نفر نفر خدمات ارایه کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی