تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.

ویدئو/ حاتم قادری: دعوای اصلاح طلبان با هسته سخت جناح راست، دعوای زن و شوهری است

وقتی آقای خاتمی از شورای امنیت و شورای ملل بازگشت و با آقای خامنه‌ای دیدار کرد در خصوص همه چیز صحبت شد جز آزادی. اصلاح طلب‌ها ۸ سال سر کار بودند، اما مدیریت دانشگاه‌ها همچنان انتصابی بود، دانشکده‌ای که صد و خورده‌ای استاد دارد نمی‌توان رئیسش را انتخاب کرد، با چنین وضعیتی چگونه می‌توان شعار جامعه مدنی داد؟ آقای خاتمی ویژگی‌های مثبتی داشت. اما مرد استوار قضایا نبود، دوستان‌شان هم نبودند.

کد خبر: ۵۵۷۳۰
۱۷:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ حاتم قادری استاد علوم سیاسی در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز به عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان در دوران زمامداری اشاره کرد و گفت:اصلاح طلبان وقتی وارد چالش جدی با قسمت‌های سخت و رادیکال و ستیزه گر جناح راست شدند، نتوانستند واکنش‌های به موقع و مناسبی را نشان دهند و مرتب شعارها و سیاست‌های‌شان تقلیل رفت. به عنوان مثال در نماز جمعه وزیر دولت آقای خاتمی را کتک زدند، اما حرکت خاصی در پاسخ صورت نگرفت و این بدان معنا بود که راه برای انجام کارهای دیگر هم باز است. وقتی آقای خاتمی از شورای امنیت و شورای ملل بازگشت و با آقای خامنه‌ای دیدار کرد در خصوص همه چیز صحبت شد جز آزادی. اصلاح طلب‌ها ۸ سال سر کار بودند اما مدیریت دانشگاه‌ها همچنان انتصابی بود، دانشکده‌ای که صد و خورده‌ای استاد دارد نمی‌توان رئیسش را انتخاب کرد، با چنین وضعیتی چگونه می‌توان شعار جامعه مدنی داد؟ آقای خاتمی ویژگی‌های مثبتی داشت. اما مرد استوار قضایا نبود، دوستان‌شان هم نبودند. من همیشه مثال می‌زنم که فرق می‌کند جامعه مدنی و شعارهای مدنی بخشی از زیست اجتماعی شما باشد یا فقط برخی از شعارهایی باشد که برای شما جذاب است. «هاول» را نگاه کنید همزمان در چکسلواکی پس از زندان و مشکلات بسیار رئیس جمهور می‌شود. نامه‌های هاول به دوستان و به همسرش را ببینید، هر آنچه را می‌گوید زندگی هم می‌کند. اتفاق بدی که رخ داد اصلاح طلب‌ها به چالش با هسته سخت جناح راست پرداختند اما وقتی شروع می‌کردند به جیغ زدن و مردم جمع می‌شدند، به مردم می‌گفتند دخالت نکنید، دعوای زن و شوهری است. یعنی می‌گفتند سیلی به ما بزنند، اما لگد نزنند. خواسته عجیبی نیست که آقای خاتمی اعلام کند در انتخابات شرکت نمی‌کند یا اصلاً اعلام بازنشستگی کند اما جرأت و اراده لازم را نداشت. اصلاح طلبان همیشه سعی کردند رابطه زناشویی خود را با قسمت سخت حکومت حفظ کنند و به همین دلیل شعارهای‌شان را زندگی نکردند؛ در حالی که این درست نیست. شما وقتی میلیون‌ها آدم را به جامعه مدنی و فضای مدنی دعوت می‌کنید نمی‌توانید اینگونه عمل کنید. به عنوان مثال خودشان گفتند در انتخابات ۱۳۸۴ تقلب گسترده رخ داد اما جالب این است که مدارک تقلب را به آقای احمدی نژاد و آقای خامنه‌ای دادند بنابراین انرژی زیادی به صحنه آورده شد، اما متناسب با این انرژی رفتار نکردند.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی