تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

زنان کوچکی که روسپی می‌شوند...

ازدواج و تشکیل خانواده اگر در بستری نامناسب صورت گیرد می‌تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب‌ها باشد. امروزه ازدواج، تقریبا به یکی از دغدغه‌های جدی افراد به ویژه زنان تبدیل شده؛ در حالی که صرف ازدواج کردن مهم نیست، آنچه اهمیت دارد ایجاد یک رابطه صمیمی، پایدار، ایمن، با کیفیت و دارای رضایتمندی است. پژوهش‌ها (به ویژه تحقیق علیایی زند) نشان می‌دهد که بیش از ۴۳ درصد از زنان روسپی، قبل از ۱۳ سالگی ازدواج کرده‌اند، بنابراین روسپی‌گری یکی از جدی‌ترین آسیب‌های ازدواج زودهنگام است. دخترانی که قبل از بلوغ عاطفی، فکری و بلوغ مسئولیت پذیری وارد نوعی از زندگی می‌شوند که هیچ درکی از آن ندارند، پس از گذشت مدتی، انتظارات و تمایلات جدیدی در آن‌ها سربرمی‌آورد که آن‌ها را به سمت روابط خارج از ازدواج سوق می‌دهد. تداوم این وضعیت در کنار دشواری‌های طلاق، بعضی از آن‌ها را وارد روابط متعدد جنسی می‌کند.

کد خبر: ۵۴۶۸۴
۱۰:۴۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

نهایی/ زنان کوچکی که روسپی می‌شوند

دیدارنیوز ـ مرضیه حسینی: از خانه محقر و کوچک‌شان بوی بسیار بدی به مشام می‌رسید. خانه به هم ریخته بود و پسر بچه کوچکی که لباس‌های نامرتب و کثیفی به تن داشت مشغول بازی با اسباب بازی‌هایش بود.
 
چهره زن نشان نمی‌داد که مادر بچه‌ای ۴ ساله باشد. از او خواستم که داستان زندگی‌اش را تعریف کند، می‌دانستم هیچ تمایلی به این کار ندارد و فقط به این خاطر که به او گفته‌ام پول دوتا از مشتری‌هایش را برای این مصاحبه به او می‌دهم پذیرفته تا با من حرف بزند.
 
زن آهی کشید و گفت: «چیو می‌خوای بدونی؟ اینکه چند ساله دارم تن فروشی می‌کنم؟ اینکه چرا این کارو می‌کنم؟ اینکه چقدر پول می‌گیرم؟ اینکه پدر و مادرم خبر دارن یا نه؟ فکر نکنی که من از اوناشم که پول زیاد و میلیونی می‌گیرن یا با مرد‌های پولدار و خوشتیپ می‌خوابم، نه! از سر و وضع زندگیم معلومه! می‌دونی به قول شما روسپی ـ چه اسم باکلاسی هم هست ـ انواع مختلف داره؛ از اون زن تیشان فیشانی که با آدم‌های مهم می‌خوابه و میلیونره تا من که دست به جیب‌ترین مشتریم ۱۰۰ تومان میده و گاهی حتی به ۴۰ تومان هم راضی‌ام، حتی تا اون زن درب و داغونی که دور میدون شوش وایمیسه و برای یه ذره مواد، تنش رو به مرد‌های ایدزی و مریض مثل خودش می‌فروشه.»

خرج خانه را من می دهم
 
وقتی دید که من سکوت کرده ام و منتظرم تا ادامه بدهد، از گذشته و زندگی فلاکت بار خود گفت: «قبل از اینکه بهت بگم من چطور سر از این کار و این خراب شده درآوردم، در مورد بدبختیم بهت بگم و وضعیتی که زن‌های مثل من دارند. ببین خانم، نه من و نه هیچ زن دیگه‌ای از رابطه با یه پیرمرد بوگندو یا یه مرد چاقی که هن هن می‌کنه و به سختی از پله بالا میاد یا یه پسر الواتی که حین کارش تحقیرت می‌کنه و کتکت می‌زنه لذت نمی‌بره. همین دیروز بود که سه تا مرد اومده بودن پایین دم درب خونه و فحش‌های بد می‌دادند و با لگد میزدن به در که فلان فلان شده باز کن، اگر باز نکنی می‌آییم و پول رو از حلقومت می‌کشیم بیرون، یک ساعت داد و بیداد کردن جلوی در و همسایه و هیچ کس هم اعتراضی نکرد بهشون. من ازشون نفری ۵۰ گرفته بودم که بهشون نوبت بدم اما بچه‌ام مریض شد و نتونستم با پدر و مادرم بفرستمش بیرون، آخه هر وقت مشتری میاد، پدر و مادرم بچه رو ور می‌دارن و میرن بیرون. ما ۶ نفریم، پدرم معلول و دستفروشه و درآمد چندانی نداره، خرج خونه رو تقریبا من می‌دهم، روزی بین ۱ تا ۴ مشتری میاد اینجا، البته این تعداد ثابت نیستن، بعضی روز‌ها هیچ مشتری نیست، مشتری‌ها هم هیچ کدوم پول درست و حسابی نمیدن.»
 
 
زنان کوچکی که روسپی می شوند
 

پدر و مادرم مرا در بچگی فروختند...
 
پک عمیقی به سیگار زد و ادامه داد: «همه بدبختی من از وقتی شروع شد که توی سن کم، پدر و مادرم من رو به زور به مردی که ۲۰ سال از خودم بزرگتر بود شوهر دادن، من فقط ۱۱ سالم بود، اصلا نمی‌دونستم ازدواج چیه، شوهر چیه. خیلی گریه می‌کردم، التماس کردم به مادرم که این کار رو نکنید، اما گوش نکردند. می‌گفتند اگر دختر زود شوهر نکنه، دیگه کسی نمی‌گیردش. خلاصه با هر ضرب و زوری بود من رو شوهر دادن. خیلی ترسیده بودم و این ترس تا روزی که اون مرد برای همیشه گذاشت و رفت و هنوز هم نمیدونم کجا رفته، با من بود. اون مرد یه زن خونه دار می‌خواست، من اما هیچی از خونه داری و زناشویی نمی‌دونستم، هر چقدر بزرگتر می‌شدم، بیشتر نسبت به اون مرد و اون زندگی حس تنفر پیدا می‌کردم و درون خودم شدیدا احساس نیاز داشتم؛ نیاز عاطفی، جنسی، مالی و ...»
 
وقتی نگاه غمبارش به نگاه تأسف بار من دوخته شد از نوجوانی خود گفت: «وقتی ۱۵ سالم بود با پسری دوست شدم، فکر می‌کردم منو دوس داره، اما فقط دنبال سوءاستفاده بود. من از بچگی همش توی خونه بودم، هیچی از دنیای بیرون و روابط بین آدم ها و مرد‌ها نمی‌دونستم، برای همین راحت فریب می‌خوردم. وقتی شوهرم ولم کرد و رفت، باردار بودم. یک روز صاحب‌خونه اومد و گفت: باید از اینجا رو تخلیه کنی، شوهرت پول رهن رو گرفته و وسایل رو هم فروخته. دنیا روی سرم خراب شد، باورم نمی شد اینقدر پست باشه. مجبور شدم برگردم پیش خانواده‌ام، آخه اونا هم در حاشیه تهران ساکن شده بودند. پدرم دست فروشی می‌کرد، اما درآمدش برای خانواده پرجمعیت ما کافی نبود. وقتی که بچه‌ام به دنیا اومد، توی شرکت نظافتی مشغول به کار شدم. خونه‌های مردم رو تمیز می‌کردم با اینکه حقوقش خیلی کم بود. یه روز یکی از اهالی ساختمونی که در اون، کار می‌کردم، من رو دعوت کرد که به واحدش برم و بعد پولی ۳ برابر حقوق اون روزم رو به من داد و بهم گفت اگر با اون و دوستاش باشم پول خوبی می‌گیریم و دیگه مجبور نیستم برای ۳۰ تومان، یه ساختمون ۴ طبقه رو تمیز کنم. اینجوری بود که من وارد این کار شدم و ادامه دادم. خانواده‌ام بعد از مدتی مطلع شدند، اما ظاهرا مشکلی با کار من ندارند.»
 
 
از روسپی برندپوش تا تن فروشی برای یک وعده غذا!
 
این زن جوان که در صحبت‌هایش مدام سعی داشت خود را تبرئه کند گفت: «تعداد زن‌های مثل من، کم نیست. توی این کار، همه جور آدمی هست؛ از زنی که نه تنها پول نمی‌گیره که پول هم میده تا مردی باهاش بره مسافرت، تا کسی که به خاطر زندگی به قول خودش لاکچری و پوشیدن لباس‌های مارک، تن فروشی می‌کنه تا اونی که فقط با مقامات و پست دار‌ها می‌خوابه و ازشون اخاذی می‌کنه. بیشترشون اما مثل من هستند که محتاج‌اند به خرج روزانه و حتی یک وعده غذا برای خانوادشون. چیزی که می‌دونم این هست که تقریبا همه روسپی‌های متاهل، قبل از اینکه شروع به کار کنند، از زندگیشون شدیدا ناراضیند و پُر از مشکلات روحی هستند؛ دعوا‌های مدام با شوهر، کتک کاری، شوهر معتاد و مریض، نداشتن کار و خرجی و خیلی چیز‌های دیگه.»
 
 
نهایی/ زنان کوچکی که روسپی می‌شوند
 

رابطه کودک همسری و روسپی‌گری؟!
 
ازدواج و تشکیل خانواده اگر در بستری نامناسب صورت گیرد می‌تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب‌ها باشد. امروزه ازدواج، تقریبا به یکی از دغدغه‌های جدی افراد به ویژه زنان تبدیل شده؛ در حالی که صرف ازدواج کردن مهم نیست، آنچه اهمیت دارد ایجاد یک رابطه صمیمی، پایدار، ایمن، با کیفیت و دارای رضایتمندی است.
 
پژوهش‌ها (به ویژه تحقیق علیایی زند) نشان می‌دهد که بیش از ۴۳ درصد از زنان روسپی، قبل از ۱۳ سالگی ازدواج کرده‌اند، بنابراین روسپی‌گری یکی از جدی‌ترین آسیب‌های ازدواج زودهنگام است. دخترانی که قبل از بلوغ عاطفی، فکری و بلوغ مسئولیت پذیری وارد نوعی از زندگی می‌شوند که هیچ درکی از آن ندارند، پس از گذشت مدتی، انتظارات و تمایلات جدیدی در آن‌ها سربرمی‌آورد که آن‌ها را به سمت روابط خارج از ازدواج سوق می‌دهد. تداوم این وضعیت در کنار دشواری‌های طلاق، بعضی از آن‌ها را وارد روابط متعدد جنسی می‌کند.

اینگونه نیست که تمام قربانیان کودک همسری روسپی شوند، اما از آنجا که این نوع از ازدواج نامتعارف، نقشی برای مشارکت فرد و به ویژه دختر در ازدواج قائل نیست ضمن شکل دادن یک ازدواج ناپایدار، زن را با بحران‌های روحی و جسمی به ویژه در سال‌های ابتدایی ازدواج مواجه می‌کند؛ زیرا زن بودن یک فرایند است که باید به تدریج و طی روند اجتماعی شدن و بالغ شدن به وجود آید. در غیر این صورت زن را با مسائل آزار دهنده‌ای درگیر می‌کند که او راه حلی برایش ندارد، بنابر‌این و در پیوند با شرایط آسیب خیز جامعه، خود را در معرض معضلاتی همچون روسپی‌گری قرار می‌دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
5
2
آمارروسپی گری درایران به شکل عجیبی روبه تصاعده
درسال ۱۳۸۳ براساس اماررسمی بیش از ۶۰۰ هزار زن روسپی وجودداشت که قطعاامارواقعی بزرگترازاین عدد است،این امار قطعا در دهه ۹۰ چندبرابرشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
میشه بگید که این آمار رسمی رو چه کسی به شما گفته؟ دقیقا آدرس بدید که کجا این آمار رسمی رو اعلام کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
7
الان یه افتخار شده دختر سیزده چهارده ساله رو شوهر بدن. بدتر از خونواده هایس که دخترهای کوچیکشون رو شوهر میدن اون خونواده هایی هستن که دست روی دخترهای کوچیک میذارن و کم کم دختره پونزده سال کوچیکتر از پسرشون هست. فقط برای اینکه هرجور دلشون میخواد باهاش رفتار کنن. متاسفم که فقر فرهنگی باعث افتخار شده.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
7
روسپی های جدید دیگه لزوما به خاطر پول نیست که این کاروانجام میدن، روسپی گری هم درجه بندی داره و هر روسپی تویه طبقه جای می گیره خیلی از این زنها و دختره فقط چون پول این کار زیاد و مفته دنبالش می رن تا مانتوها و کفش های آنچنانی بخرن و ریخت و پاش کنند.

متاسفم براشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
5
7
این چه گزارشیه اخه؟ همش حرف های کلی و بدون سند. این چیزی که نوشته شده رو هر کسی میتونه با تخیل خودش هم بنویسه. نمیگم که دروغه یا تخیل نویسنده است ولی میشه همین حرف ها رو هر کسی بنویسه. گزارش باید سندیت داشته باشه. باید ارجاعات مشخص داشته باشه. وگرنه که کیه که ندونه وضعیت روسپیگری اون هم با علت فقر چیه. از کلی گویی دست بردار دیدارنیوز
زویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
کسی که باهاش مصاحبه شده یه زن و یه مادره، نمیشه اسم و عکسش رو به عنوان سند گذاشت که، ضمن اینکه همون طور که این یادداشت هم گفته روسپی گری انواع مختلف داره که این خانم نماینده یک گروه و طیف از روسپی هایی است که تجربه کودک همسری داشتند، هدف یادداشت نشون دادن یکی از پیامدهای کودک همسری بوده نه تشریح تجربه های جنسی یه روسپی که بخواد تمام فعالیت های چند ساله اون زن رو تشریح کنه
محمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
7
دنیا چقدر ترسناک و بی رحمه
فرشته
|
United States of America
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
5
4
این مطلب اصلا علمی نیست، چون همانطوری که یکی از دوستان گفتند، هیچ سندی برای ارائه درستی مطالب ارائه نشده، بدتر از آن یک تیر کلی زده و نتیجه دلخواه رو از تیتری که خودش زده رو می گیره.
تا کی می خواهید با این بازی با الفاظ ذهن خواننده را درگیر کنید و حرفهای دیکته شده را به خورد مخاطب بدهید؟؟؟
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
0
این به ظاهر مصاحبه کاملا ساختگی بود از محتوای همین متن قشنگ میشه فهمید یه نویسنده ناشی توی یه اتاق پشت میزش نشسته و نوشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
3
0
درست نیست برای رسیدن به اهداف سیاسی مشخص با افکار عمومی بازی میکنید
راحله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
1
3
خانم حسینی عزیز من همیشه مطالب شمارو میخونم، با توجه به شناختی که از شخص شما دارم و میزان تحصیلاتتون (دکتری) مطمئنم کل مطالب نوشته شده رو بدون هیچ کم و زیادی ذکر کردید.مثل همیشه عالی و تاثیرگذار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
4
1
نويسنده محترم چرا به انسانيت خيانت مي كني؟؟؟ كودك همسري درست نيست اما چرا نمي فرماييد مناسب ترين سن براي ازدواج چه زمان است!!
دختر كه به سن بلوغ رسيد يعني فهميد ازدواج يعني چه و خود خواهان ازدواج شد آن وقت نبايد مانعي براي او قرار داد و اين در زمان سيزده تا 16 سالگي اتفاق مي افتد به استثناآت كاري ندارم. دختران در اين سنين نياز به همسري براي تمام زندگي دارند ولي جامعه كاري كرده كه ازدواج دشوار شده است.
نكته ديگر اين كه حتما بايد ازدواج با شخص مناسب باشد و طرفين راضي باشند يعني رضايت واقعي. در اين صورت اختلاف سني هم قابل تحمل است. نمي توان نسخه كلي براي همه پيچيد.
اين كه روسپيگيري را به كودك همسري وابسته نماييم به نظر علمي نيست! كدام پژوهش نشان داده كه 43 درصد روسپيان زير 13 سال ازدواج كرده اند؟؟؟؟؟جامعه آماري آن پژوهش چگونه انتخاب شدند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
1
4
واقعا ناراحت کننده است تو روستا دختر در سن کم پسند مکنن بعدشم ازدواج ددر ١٣سالکي.اينو زنان روستا افتخار ميدونن متاسفم خيلي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
1
0
مصاحبه اصلا واقعی بنظر نمیاد بیشتر یک داستانه که بازهم مدل حرف زدن اون زن واقعی نیست!
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
به نظر من نمیشه گفت که کودک همسری دلیل موجهی برای روسپی گری هست چون تقریبا همه مادرانمون ما تو سن ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج کردن پس چرا روسپی نشدن این آمار اگر هم درست باشه باید یک آمار هم در بیارید و بگید که چند درصد زنانی که تو این سن ازدواج کردن الان روسپی هستن که مشخصا خیلی خیلی درصد پایینی هست به نظر من این مقاله هدف دیگه ای رو دنبال میکنه با این نوع طرز بیان الان روسپی ها برای زندگی لاکچری این کار رو انجام میدن نه به خاطر امرار معاش حتی خیلی ها دوسدارن با هم رابطه داشته باشن چون معتاد شدن بهش شما اگر بهشون به همون اندازه پول هم بدین بازم میرن دنبال هوسرانی و ماجراجویی های جنسیشون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
1
متاسفانه این یک واقعییته ولی ما نمی خوایم بفهمیم این یک تراژدیه تاریخیه که از دوران گذشته تا به حال وجودداره بعضیا فکر میکنن با ساختن خانه های عفاف این مشکلو حل کردن ولی غافل از اینکه این مو ضوعو فقط جنبه شرعی بهش دادن
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی