تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نفت سنگین ایران ارزان شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه ژانویه به ۲.۰۸۶ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران بیش از یک دلار در هر بشکه ارزان شد.

کد خبر: ۵۱۹۷۴
۱۱:۰۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - گزارش اوپک برمبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۰۸۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۹۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۰۹۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر، کمتر بوده است.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در ژانویه ۲۸.۸۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۵۰۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر کاهش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی و نیجریه افزایش داشت؛ در حالی که در لیبی، عراق و کویت کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت سنگین ایران در ژانویه ۶۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با  ۶۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه در دسامبر، یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۲ دلار و ۶۱ سنت در مقایسه با ۵۶ دلار و ۲۹ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژانویه یک دلار و ۳۸ سنت معادل ۲.۱ درصد نسبت به دسامبر کاهش پیدا کرد و به ۶۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۸ دلار و ۷۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

ارزش سبد نفتی اوپک به جز گرید Merey ونزوئلا در ژانویه به دلیل نرخ اندک استفاده از ظرفیت پالایش به دلیل فعالیتهای تعمیراتی و همچنین اقتصاد ضعیف همه فرآورده‌های نفتی به خصوص سوخت جت، بنزین و دیزل که باعث ملایم شدن تقاضا برای نفت از سوی پالایشگرهای آسیا-اقیانوسیه، اروپا و آمریکا شد، کاهش پیدا کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی