تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
بخش بیستم «پرونده ویژه» "اربعین سرباز وطن"؛

گزارش تصویری/ حضور سردار سلیمانی در عراق و سوریه

شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ هم‌زمان با اوج‌گیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

کد خبر: ۵۱۷۴۸
۲۰:۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
او با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت، گزینه‌ای مناسب بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود، وارد عمل شود. از همه مهم‌تر این‌که سلیمانی در هشت سال جنگ با عراق و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس، تجربهٔ زیادی اندوخته بود. وی تا پایان عمر در سال ۱۳۹۸ این سمت را عهده‌دار بود. وی تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی از زمان حضورش در عراق و نبرد علیه داعش تصاویر متعددش با نیروهای عراقی منتشر شد. به تدریج محبوبیت او در ایران اوج گرفت و طبق نظرسنجی دانشگاه مریلند از سال ۲۰۱۶ محبوب‌ترین شخصیت سیاسی و نظامی در میان مردم ایران بوده‌است که بیش از ۸۰ درصد به وی رویکرد مثبت داشته‌اند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی