تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سلیمی: ظریف با سخنان مقام معظم رهبری مخالفت کرده است

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با هفته‌نامه اشپیگل آلمان انتقاد و ادعا کرد: آقای ظریف مرتکب چهار خطا شده است؛ یکی از آنها مخالفت با نص صریح سخنان مقام معظم رهبری است.

کد خبر: ۵۰۲۶۵
۱۳:۰۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در انتقاد از مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با هفته‌نامه اشپیگل آلمان، ادعا کرد: آقای ظریف! شما مرتکب چهار خطا شدید اول از همه جایگاه وزارت خارجه ایران را تضعیف کرده‌اید. شما باعث شدید که زبان موجود پستی مثل ترامپ علیه ملت ما باز شود و شما را به سخره بگیرد. به سخره گرفتن شما، یعنی بازی با حیثیت ملی.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین اشتباه شما هم این بود که دونالد ترامپ شما را به سخره گرفت، سومین اشتباه شما مخالفت با نص صریح سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا بود.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدجواد ظریف اظهار کرد: شما با قانون ضد آمریکایی مصوب اخیر مجلس شورای اسلامی مخالفت کردید. آیا قوه قضاییه نباید به این مساله ورود کند؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تذکر خود در خصوص سخنان امروز رییس جمهور در مورد انتخابات گفت: آقای روحانی در سخنرانی خود گفتند نگران جابه‌جایی آرا هستیم. پرسش من این است که مجری انتخابات چه کسی است؟ مگر رییس جمهور نیست؟ آقای روحانی! چرا این حرف را زدید؟ نکند فکری در سر دارید؟

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل در پاسخ به این پرسش که «آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟» گفته بود: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.

همچنین حسن روحانی رییس جمهور صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور با انتقاد از برگزار نشدن انتخابات پیش‌رو به صورت تماما الکترونیکی، ادامه داد: من شکل فعلی که صندوق‌های آرا دارند را نمی‌پذیرم؛ گرچه دیگر چاره‌ای نیست، اما بارها و در دوره‌های مختلف به وزیر کشور تاکید کردم که انتخابات را به صورت تماما الکترونیک برگزار کند، اما این اتفاق نیفتاد. این در حالیست که در افغانستان انتخابات به صورت تماما الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این چه روندی است که ما ابتدا باید نام فرد مورد نظر خود را روی برگه بنویسیم و آن را به صندوق بیندازیم و در مرحله‌ بعد هر برگه را فردی بخواند و دیگری علامت بزند و سپس بخواهیم این علامت‌ها را تجمیع کنیم. در این پروسه ممکن است برخی اشکالاتی رخ دهد و در مرحله تجمیع باید توجه زیادی شود. در خیلی از انتخابات‌ها ما در مرحله تجمیع با مشکلاتی مواجه شدیم.

روحانی با تاکید بر این‌که باید بگذاریم انتخابات به صورت تماما الکترونیکی برگزار شود و مردم نیز خیال‌شان راحت شود، اظهار کرد: امروز مسئولان باید با دقت، عملکرد و مصاحبه‌های خود خیال مردم را راحت کنند.

رییس جمهور با بیان این‌که در انتخابات گذشته امنیت خوبی حاکم بوده است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم اختلاف و دعوا ایجاد شود و مسائل قومی پیش بیاید. اگر امروز موردی وجود دارد که ممکن است مشکل قومی ایجاد کند از الان باید استانداران و فرماندهان به مسئولان بالاتر بگویند و اگر باید افراد بیشتری تایید شوند تایید شوند، نگذاریم اختلاف و دعوا ایجاد شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی