تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

توسعه شبکه فاضلاب در قم با بررسی جوانب زیست‌محیطی باشد

News Image Lead

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق مختلف شهر قم باید با نگاه همه‌جانبه زیست‌محیطی باشد تا از آسیب‌های احتمالی به منابع آبی زیرزمینی جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۰۰۶۶
۱۴:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ سید احمد شفیعی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، فاضلاب شهری نقش مهمی در جبران سطح آب برداشت‌ شده از سفره‌های زیرزمینی دارد و جمع‌آوری آن باید با لحاظ جوانب مختلف باشد.
وی افزود: معمولا سفره‌های زیرزمینی دردشت‌هایی که شهرهای بزرگ بر روی آن قرار گرفته‌اند وضعیت بهتری دارند که علت آن را باید در تغذیه سفره‌ها از محل فاضلاب شهری دانست.
وی ادامه داد: بنابراین جمع‌آوری فاضلاب در مناطق مختلف شهر قم باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر رفاه همشهریان به روند تغذیه سفره‌ها از این محل نیز، آسیب وارد نکند.
شفیعی گفت: جبران حجم آب مصرف‌ شده از سفره‌های زیرزمینی توسط فاضلاب،‌ نقش بسزایی درجلوگیری از فرونشست زمین دارد و به همین دلیل نباید جمع‌آوری فاضلاب شهری در همه مناطق به‌صورت کامل صورت گیرد.
وی بیان کرد: اگر با توسعه شبکه فاضلاب و تغذیه نشدن سفره‌ها از این محل، دشت‌هایی که شهرهای ما بر روی آن قرارگرفته‌اند دچار فرونشست شوند، بحران به‌مراتب شدیدتر از فرونشست زمین در بیابان‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: فرونشست زمین تمام زیرساخت‌های شهری،‌ تاسیسات،‌ ساختمان‌ها و همه مراکز ایجادشده را تهدید می‌کند، بنابراین در مدیریت منابع آبی زیرزمینی باید به بهترین صورت عمل کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی