تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
یک مسئول:

جمعیت سالمند اردبیل به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: جمعیت سالخورده استان اردبیل در سال‌های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۹۵۶۱
۱۲:۳۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

جمعیت سالمند اردبیل به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید

دیدارنیوز ـ فریبرز دهقان ۳۰ دی ماه در حاشیه جلسه شورای راهبری جمعیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۷ سال جمعیت استان اردبیل به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت سالمند استان افزوده خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار روبرو شدن با بحران بازنشستگی و صندوق‌های بازنشستگی کشور ما با یک بحران جدی در تامین سرباز و نیرو‌های کارگری روبرو خواهیم بود که برای کشور می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.
 
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مهاجرت از استان اردبیل به سایر استان‌ها بالاست و این استان پنجمین استان مهاجرفرست در کشور است، افزود: نرخ ولادت در اردبیل همتراز با کشور است به طوری که براساس آخرین آمار‌ها نرخ ولادت در استان اردبیل ۱.۹۸ دهم می‌باشد.
 
دهقان گفت: با افزایش سن افراد و کم شدن زادوولد جمعیت ایران روبه پیری می‌رود و نمی‌توان جلوی این مسن شدن این جمعیت را گرفت.
 
وی بیان کرد: در یک فرآیند تدریجی و به دنبال سیاست‌گذاری‌های رخ داده در کشور کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت میانسال و سالخورده رخ می‌دهد و نمی‌توان برای این موضوع جز راهکار‌های تشویقی ویژه زوجین در حوزه فرزندآوری تدبیری کرد.
 
همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز بحران جدی را در کاهش جمعیت جوان و افزایش سالخوردگان صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: ما باید بحران صندوق‌های بازنشستگی را جدی بگیریم و ضرورت دارد از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی صندوق‌های بازنشستگی حمایت کنیم تا به مرز ورشکستگی نروند.
 
قاسم رحیمی پیشنهاد کرد؛ مسئولان کشور سن بازنشستگی را از ۶۰ سال به ۶۵ سال افزایش دهند تا بحران صندوق‌های بازنشستگی تا حدودی فروکش کرده و به خط قرمز بحرانی نزدیک نشویم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی