تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان خبر داد:

آغاز جلسات بررسی تعرفه پیشنهادی عوارض سال ۹۹ شهرداری همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان از آغاز جلسات بررسی دفترچه تعرفه پیشنهادی عوارض محلی سال ۱۳۹۹ شهرداری همدان خبر داد.

کد خبر: ۴۸۱۹۸
۱۱:۲۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

آغاز جلسات بررسی تعرفه پیشنهادی عوارض سال ۹۹ شهرداری همدان

دیدارنیوز ـ اکبر کاوسی‌امید پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با محوریت بررسی دفترچه تعرفه پیشنهادی عوارض سال ۹۹ شهرداری، گفت: بر اساس اجرای ماده ۳۰ آئین نامه مالی شهرداری‌ها، هر شهرداری باید دارای تعرفه‌ای باشد که در آن تمامی درآمد‌های شهرداری ازجمله عوارض، بهای خدمات و سایر درآمد‌ها که به وسیله شهرداری و مؤسسات تابعه و وابسته با آن وصول یا دریافت می‌شود، درج شود.
 
وی افزود: در راستای اجرای قوانین و مقررات جاری به منظور شفاف‌سازی و تکریم ارباب رجوع، روش محاسبه عوارض و بهای خدمات به استناد تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و سایر مقررات مربوطه، اطلاع رسانی به عموم شهروندان امری ضروری است.
 
وی گفت: داشتن اطلاعات و آگاهی شهروندان از وضعیت منابع درآمدی شهرداری‌ها موجب ایجاد هماهنگی بیشتر، مشارکت و رعایت حقوق متقابل شهروندان با شهرداری خواهد بود و در نهایت موجب افزایش خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر و مؤثرتر به همشهریان خواهد بود و کسب رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.
 
کاوسی‌امید گفت: کلیات دفترچه پیشنهادی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ شهرداری همدان روان نیست؛ در حالی‌که تهیه، تدوین و بررسی این مهم باید معقول و منطقی باشد.
 
وی با اشاره به تأکیدات قانون، یکی از مهمترین وظایف شورای شهر را رسیدگی کارشناسانه، بررسی و تصویب عوارض شهرداری تعرفه عوارض سالیانه برشمرد و اظهار کرد: هدف ما روان‌سازی تعرفه عوارض شهرداری است تا مجموعه‌های شهرداری و اقشار مختلف مردم، برداشت مشترکی از آن داشته باشند.
 
کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه باید در بررسی تعرفه عوارض، واقعیت‌ها لحاظ شود؛ یادآور شد: باید برای تعرفه عوارض سال ۹۹ تصمیم درستی را اتخاذ کنیم تا در مسیر درستی، قرار گیریم که هم منافع شهروندان و هم مدیریت‌شهری، لحاظ شود.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین گفت: امسال به دلیل اینکه شهرداری همدان، ۶ مورد درخواست تخفیف عوارض از شورای شهر داشته، منطقی است در بحث دفترچه عوارض محلی سال ۹۹، تدبیری اتخاذ شود تا کمترین تقاضا برای تخفیف عوارض در بند‌های تعرفه را شاهد باشیم.
 
کاوسی‌امید گفت: افزایش ضرایب تعرفه عوارض محلی شهرداری باید حتی المقدور با کمترین تغییرات همراه باشد؛ البته این مهم به جز موارد استثنا آن‌هم همراه با استدلال قوی و در راستای رعایت حقوق عامه، لحاظ خواهد شد.
 
وی اعلام کرد: کمیسیون تخصصی برنامه، بودجه و مالی شورای شهر به منظور دریافت نظرات تخصصی برای تعرفه عوارض محلی، از گروه‌های تخصصی مختلف اصناف، بانک‌ها، انبوه‌سازان و… در جلسات این کمیسیون، دعوت خواهد داشت.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین تأکید کرد: گزارش جلسات در پایان نشست‌ها بررسی دفترچه تعرفه عوارض محلی، به طور جامع و شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی