تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دموکرات‌های کنگره قطعنامه جلوگیری از ورود ترامپ به جنگی دیگر در خاورمیانه را پیگیری می‌کنند

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی از برنامه دموکرات‌های کنگره این کشور برای تصویب یک قطعنامه "الزام دونالد ترامپ به خارج نگه داشتن سربازان آمریکایی از عملیات‌های خصومت آمیز علیه ایران تا زمانی که کنگره به آنها مجوز نداده است" خبر داد.

کد خبر: ۴۷۶۳۸
۰۸:۴۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - پایگاه اینترنتی هیل آمریکا نوشت، دموکرات‌ها می‌توانند سنا را ملزم به رای‌گیری بر سر چنین قطعنامه‌ای در صورت مطرح شدنش کنند، زیرا "قطعنامه مربوط به اختیارات جنگی یک قطعنامه ممتاز محسوب می‌شود".

اما دموکرات‌ها بعید است که بتوانند اکثریت لازم را برای غلبه بر هر گونه وتوی رئیس جمهوری به دست بیاورند چراکه جمهوریخواهان ظاهرا پیرامون حمایت از رئیس جمهوری آمریکا بعد از دستور او به عملیاتی که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، متحد هستند.

دیک دوربین، یک دموکرات ارشد سنای آمریکا گفت: مجلس سنا نباید به این رئیس جمهوری اجازه رفتن به سمت یک جنگ دیگر در خاورمیانه بدون کسب مجوز از کنگره را بدهد. قانون اساسی آمریکا صراحتا گفته که تنها کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.

بر اساس این گزارش، سناتورهای آمریکایی هم اکنون بررسی می‌کنند که چه زمانی سنا را ملزم به رای‌گیری درباره این قطعنامه کرده و "چه ابزارهای دیگری در اختیار آنهاست".
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی