تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

باستانی: حد و مرز تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم برای دسترسی مردم به خودرو و موتورسیکلت برقی، خواستار تعیین حد یقف رشد تهران شد.

کد خبر: ۴۶۴۲۹
۰۹:۳۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سعید باستانی درباره‌ی آلودگی هوا گفت: سهم خودروهای سبک، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین را در موضوع آلودگی هوا باید از یکدیگر جدا کرد؛ خودروهای سبک سهم زیادی در آلودگی ندارند و عمده آلایندگی مربوط به موتورسیکلت و خودروهای سنگین است که متاسفانه استانداردهای لازم درباره‌ آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در داخل شهر تهران چند عامل مهم دیگر برای آلودگی هوا وجود دارد که یکی از آنها ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا سیستم تاکسی‌هاست. ما در طرح ساماندهی بازار خودرو ماده‌ای را درباره‌ی کاهش تعرفه خودروهای برقی داشتیم که شورای نگهبان با آن موافقت نکرد و مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود اصرار کرد و باید ببینیم مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی می‌گیرد، زیرا واردات خودروهای هیبریدی مشوق می‌خواهد و مردم باید بتوانند در سطوح مختلف از خودروی برقی استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موتورسیکلت‌ها سهم بزرگی در آلودگی شهر دارند، ادامه داد: ما باید اهتمام ویژه‌ای برای واردات موتورسیکلت‌های برقی داشته باشیم. سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور باید متولی این باشند که موتورسیکلت برقی ارزان به دست مشتری برسد متاسفانه هنوز مجوزی در این باره از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر نشده و این هم از پاشنه‌های آشیل است.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: نکته‌ی اصلی در رابطه با آلودگی هوا در شهر تهران این است که حد یقف تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟ چین که جمعیت یک میلیارد و۴۰۰ میلیون نفری دارد پایتخت‌اش ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که اگر اجازه می‌دادند این جمعیت باید به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسید یا شهرهای بسیاری در اروپا هستند که ده‌ها سال است که یک شکل دارند و رشد آنها کنترل شده است ولی تهران همچنان در حال رشد است و توقف آن نیازمند سیاست‌گذاری وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر است.

باستانی با بیان این‌که سقف جمعیت تهران باید مشخص باشد، افزود: سیاست‌ها باید به نحوی باشد که مثلا بیش از هفت میلیون نفر جمعیت در تهران نباشد و اجازه داده نشود که شرکت‌ها و سیستم‌های دولتی در تهران رشد کنند یا تمام سیستم‌های آموزش، پژوهشی و بیمارستان‌ها در تهران متمرکز شوند زیرا هرچه جمعیت بیشتری به تهران بیاید خدمات‌دهی نیز سخت‌تر می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر