تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ویدئو/ ربابه شیخ الاسلام: ۷۰ درصد خانوار‌ها کمبود آهن و ۹۰ درصد کمبود کلسیم دارند

۲۰درصد جامعه ما در کل کشور خوب غذا می‌خورند. یک تعدادی از این خانوار‌ها از نظر برخی مواد کمبود دارند و کمبود دریافت دارند. مثلاً حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد کمبود دریافت انرژی دارند. یعنی مثل این که نان هم به دستشان کمتر برسد. یعنی غذا کم می‌خورند اما در بین این کمبود‌ها مثلاً ۷۰ درصد دریافت آهن کم بود. داشتیم روی آن کار می‌کردیم که با کمبود آهن چه کنیم. یا آماری بود که حدود ۹۰ درصد خانوار‌ها دریافت کلسیم شان ناکافی است. خودتان می‌دانید که این ناکافی بودن کلسیم چه عوارضی دارد.

کد خبر: ۴۶۲۱۸
۱۳:۴۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ ربابه شیخ الاسلام دکترای اپیدمولوژی و بنیان گذار دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز به تحقیقات انجام شده در زمینه وضعیت تغذیه و مصرف در کشور اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۸۴ یک تحقیق ملی در انستیتو تحقیقاتی تغذیه به نام بررسی مصرف صورت گرفت. بحث اینگونه است که در کل کشور نمونه‌گیری آماری می‌شود و کارشناس‌های خبره به آن جا می‌روند و با خانواده می‌نشینند که دیروز یا هفته گذشته چه چیزی خورده‌اند. ترازو دارند و اندازه می‌گیرند. نتیجه آن تحقیق برای ما خیلی دردناک بود. ۲۰درصد جامعه ما در کل کشور خوب غذا می‌خورند. یک تعدادی از این خانوار‌ها از نظر برخی مواد کمبود دارند و کمبود دریافت دارند. مثلاً حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد کمبود دریافت انرژی دارند. یعنی مثل این که نان هم به دستشان کمتر برسد. یعنی غذا کم می‌خورند اما در بین این کمبود‌ها مثلاً ۷۰ درصد دریافت آهن کم بود. داشتیم روی آن کار می‌کردیم که با کمبود آهن چه کنیم. یا آماری بود که حدود ۹۰ درصد خانوار‌ها دریافت کلسیم شان ناکافی است. خودتان می‌دانید که این ناکافی بودن کلسیم چه عوارضی دارد. پوکی استخوان و شکستگی‌ها چقدر بار بیماری در وزارت بهداشت و شبکه درمانی کشور را زیاد می‌کند و ما هزینه‌های آن را می‌دهیم. به جای این که این هزینه را بدهیم، اگر مقداری شیر را با کلسیم و ویتامین D غنی کنیم که کمبودش الان در کل کشور وجود دارد، راحت‌تر نیست؟ یا این که کپسول ویتامین D وارد کنیم و به همه کسانی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند بگوییم این کپسول را ماهی یک عدد بخورید.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی