تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هفت حقیقت جذاب درباره ال کلاسیکو؛

تصادف شاه آلفونسو و محمد علی شاه!

بازی بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ را می‌توان مهم‌ترین رویداد امشب در دنیا تلقی کرد جایی که ۲۲ مرد از بهترین‌های فوتبال دنیا، آتش رقابت را به جان علاقمندان به فوتبال خواهند انداخت.

کد خبر: ۴۵۴۲۶
۱۶:۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: امشب یک بار دیگر دو غول فوتبال اسپانیا و جهان در برابر هم صف آرایی خواهند کرد. ماجرایی که بی شک صد‌ها میلیون دنبال کننده خواهد داشت و نگاه بسیاری را در سراسر جهان به سوی خود خواهد کشاند. بازی بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ را می‌توان مهم‌ترین رویداد امشب در دنیا تلقی کرد جایی که ۲۲ مرد از بهترین‌های فوتبال دنیا، آتش رقابت را به جان علاقمندان به فوتبال خواهند انداخت. بد نیست به هفت حقیقت درباره این بازی بزرگ اشاره کنیم که شاید نشنیده باشید:

 

تصادف شاه آلفونسو و محمد علی شاه!

۱۱۷ سال رقابت

نخستین رویارویی بین رئال مادرید و بارسلونا در ۱۳ ماه مِی ۱۹۰۲ و در جام شاه آلفونسو رخ داد یعنی ۱۱۷ سال قبل، آن روز‌ها در ایران محمدعلی شاه برای باز پس گیری تهران از مشروطه خواهان و مجلس، قشون بزرگی را تدارک می‌دید. در اسپانیا اما بارسلونا ۳ بر یک رئال مادرید را شکست داد و در استر آباد گرگان هم محمد علی شاه توفیقی در جنگ با مشروطه خواهان نیافت. البته در نخستین ال کلاسیکوی لیگ اسپانیا این مادریدی‌ها بودند که در فوریه ۱۹۲۹ با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند و در بازی برگشت کاتالان‌ها با نتیجه یک بر صفر بردند تا آتش انتقام را روشن کنند.

مسی؛ بهترین گلزن

خورجین لیونل مسی آنقدر از افتخار و رکورد پر است که خیلی از آن‌ها در یاد نمی‌مانند. مسی امسال ششمین توپ طلا را برد اما برای دیدار امشب هم یک رکورد جذاب دارد. او با به ثمر رساندن ۲۶ گل در ۴۱ بازی گذشته اش، بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است. از نظر تعداد بازی هم مسی امشب با ژاوی برابر خواهد شد.

بیشترین حضور

سرخیو راموس مدافع متعصب و سفت و سخت رئال مادرید امشب با حضور در نوکمپ صاحب رکورد تعداد بازی در ال کلاسیکو خواهد شد. او از مانولو سانچیس و ژاوی هرناندز با ۴۲ بازی عبور خواهد کرد در حالی که مسی هم در یک قدمی اوست.

بیشترین اختلاف

در فصل ۱۹۳۴ در لالیگا رئال مادرید با نتیجه ۸ بر ۲ بارسا را شکست داد تا سنگین‌ترین شکست را به کاتالان‌ها تحمیل کرده باشد در حالی که بارسلونا در سال ۱۹۷۳ با حضور یوهان کرویف توانست رئال را در سنتیاگو برنابئو خرد کند. البته نسخه ۶ بر ۲ بارسا در فصل ۲۰۰۸ نیز هنوز از بهترین خاطرات هواداران بارساست.

۱۷ سال بدون تساوی صفر – صفر

آخرین باری که بازی دو تیم با نتیجه صفر – صفر به پایان رسید در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۲ بود. این تساوی در نوکمپ اتفاق افتاد و به نظر می‌آید این نتیجه، نفرت انگیزترین نتیجه برای هواداران دو تیم باشد. ال کلاسیکو یک بار دیگر هم در سال ۱۹۸۶ با این نتیجه تمام شد و می‌شود دلیل پرگل بودن این بازی را بهتر فهمید.

همه چیز در میدان مشخص می‌شود

ال کلاسیکو از جمله مسابقاتی است که عموما موقعیت دو تیم در جدول رده بندی تاثیری بر نتیجه مسابقه نداشته است. همچنین میزبانی هم اصولا دلیل محکمی برای به دست آوردن پیروزی نیست. بارسا و رئال بار‌ها این پیش بینی‌ها را به هم ریخته اند و تیم به ظاهر ضعیف تر، برنده بوده است.

دیدار متعصب‌ها

یکی از حساسیت‌های همیشگی در ال کلاسیکو وقتی رخ می‌دهد که در زمین بازیکنانی باشند که سابقه بازی در هر دو تیم را داشته باشند. پیش از این بازیکنانی مثل فیگو، رونالدو، برند شوستر، ساویولا، میشل لادروپ و لوئیس انریکه چنین حساسیتی را به وجود آورده اند، اما در بازی امشبی چنین فردی در مسابقه حضور ندارد. همه بازیکنان صد در صد برای یک باشگاه بازی کرده اند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی