تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

منتظری: اصلاحات انجام شده در قانون مبارزه با مواد مخدر ناقص است

دادستان کل کشور اصلاحات انجام شده در قانون مبارزه با مواد مخدر را ناقص عنوان کرد.

کد خبر: ۴۲۵۱
۱۵:۳۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام جعفر منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه مراسم سالروز جهانی مبارزه ‌با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در خصوص قانون جدید مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون اخیر نیازمند اصلاح بوده و از نظر ما اصلاحات انجام شده ناقص است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی نیازمند اصلاح است.و البته در این خصوص  کارهایی انجام شده است، بیان داشت: باید بپذیریم مجازات آخرین مرحله در مبارزه با مواد مخدر است و بیش از هر چیز باید زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر اقدامات علمی و اساسی را برطرف کنیم. 

دادستان کل کشور در ادامه گفت: مساله مواد مخدر تنها با مجازات حل نمی‌شود و ابتدا باید آسیب‌های این مسئله بررسی و پیگیری شود در این خصوص کارهای علمی و اساسی انجام شده و همانطور که گفتم مجازات آخرین مرحله‌ای است که باید برای مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد.

منتظری تاکید کرد که مسئولان باید در بعد اشتغال و جلوگیری از ورود مواد صنعتی و سنتی گام بردارند و این اموری مقدم بر مجازات است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قطعا مجازات می‌تواند موثر باشد، اما معتقدیم قانون مبارزه با مواد مخدر احتیاج به اصلاح دارد. وقتی که در مجلس این موضوع مطرح بود، گفتیم که این مجموعه قانون به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته باهم لحاظ شوند.

منتظری در ادامه گفت: این امر به دادستان کل ارجاع شد و الان حدود یک سال است که روی آن کارهای کارشناسی انجام داده‌ایم و آماده است و در شرف تقدیم به ریاست قوه قضائیه است و از آن طرف هم از طریق دولت به مجلس می‌رود.

منتظری تاکید کرد: اعتقاد بر این است که حتما باید این مجموعه باهم باشد یعنی صرف مجازات اعدام و برداشتن و کم کردن یا زیاد کردن آن موثر نیست.

دادستان کل کشور در ادامه در رابطه با ارزیابی اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: باید ببینیم وضعیت اعتیاد در جامعه به چه صورت است، اگر قضاوت مردم این باشد که نسبت به سال گذشته به لحاظ اعتیاد و مشکلات دیگری که از این ناحیه دامنگیر جامعه است، موفقیت توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مسئول حاصل شده، باید خوشحال باشیم.

او با اشاره به اینکه با همسایه‌ای مواجه هستیم که بیشترین تولید مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: عواملی به دنبال آن هستند که جامعه را با آسیب‌های مختلفی از جمله مواد مخدر گرفتار کنند و با توطئه‌هایی در این زمینه مواجه هستیم. همچنین با عدم همکاری متناسب و شایسته‌ای که باید در سطح بین‌المللی نسبت به مبارزه با مواد مخدر در ایران صورت می‌گیرد مواجه هستیم.

دادستان کشور تاکید کرد: شهدای فراوانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داریم که کم نیستند اما دنیا متاسفانه این را نمی‌بیند که نظام جمهوری اسلامی برای حفظ سلامت بشر تلاش می‌کند سرمایه‌گذاری می‌کند و متاسفانه در سطح بین المللی آن انتظاری که باید وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ناامید نیسیتم و باید متناسب با بزرگی این آسیب کمر همت بسته و مردم و خانواده‌ها و بخش‌های فرهنگی هم مراقبت کنند و همچنین همه مردم، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی دست به دست هم دهند و با این آسیب مبارزه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی