تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

اتحادیه اروپا با تعویق بریگزیت موافقت کرد

رئیس شورای اروپا امروز (دوشنبه) اظهار کرد، ۲۷ کشوری که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این اتحادیه باقی می‌مانند، در خصوص پذیرش درخواست لندن برای تمدید مهلت بریگزیت تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ توافق کردند.

کد خبر: ۳۹۸۲۳
۱۴:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی با انتشار توییتی اعلام کرد که ۲۷ کشور اتحادیه اروپا با تعویق بریگزیت تا ۳۱ ژانویه موافقت کردند. بدین ترتیب بریتانیا در روز پنج‌شنبه از اتحادیه اروپا خارج نخواهد شد.

بر اساس آخرین تصمیمی که درباره بریگزیت گرفته شده بود، قرار بود که بریتانیا در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود اما توافقی که بین دولت این کشور و اتحادیه اروپا برای خروج به دست آمده بود، در پارلمان بریتانیا تصویب نشد.

نمایندگان مخالف در پارلمان، کلیت این توافق را تصویب کردند اما با زمانبدی کوتاه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای تصویب توافق ظرف سه روز مخالفت کردند.

به همین دلیل نیز جانسون اعلام کرد که بررسی توافق را در پارلمان به شکل موقت، متوقف می‌کند.

در عین حال به دلیل قانونی که پیشتر در پارلمان تصویب شده بود، بوریس جانسون موظف بود که در صورت تصویب نشدن توافق در پارلمان، از اتحادیه اروپا درخواست کند تا بریگزیت را به تعویق بیندازد.

توییت روز دوشنبه دونالد تاسک در واقع نتیجه همین درخواست است که توسط جانسون برای اتحادیه اروپا ارسال شده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی