تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

ویدئو/ رسول بابایی: ساختار مناسب برای نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی نداریم

در همه جای دنیا هزینه‌های انتخابات، مسئله است و گاهاً اخباری در این زمینه می‌شنویم. حتی کشور‌هایی که تجربه دموکراسی طولانی‌تری دارند این موضوعات در آن جا هم هست که کسی به دلایلی از موقعیت خودش به نوعی سوء استفاده کرده است تا بتواند هزینه‌ای را برای انتخابات خودش تأمین کند. منتهی آنجا نظارت مشخص است و قوانین معلوم است. آن چیزی که در ایران کم است و ضعف دارد به نظر من ساختار است.

کد خبر: ۳۹۶۶۰
۱۶:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول بابایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیدارنیوز به عدم وجود ساختار مناسب در زمینه هزینه های تبلیغات انتخابات در کشورمان اشاره کرد و گفت: «مسئله بعدی که وجود دارد بحث هزینه‌های کلانی است که در انتخابات مجلس انجام می‌شود. بخشی از این هزینه‌ها طبیعی است. انتخابات و تبلیغات هزینه دارد. مسئله غیرطبیعی این است که نظام سیاسی ما هنوز نتوانسته این هزینه‌ها را به شکل نظام‌مند، قانون‌مند و قابل نظارت در آورد که به یک معضلی که احساس شود انتخابات را بعضاً تحت الشعاع قرار می‌دهد تبدیل نشود. وگرنه هر انتخاباتی در هر جای دنیا هزینه دارد. یک عده‌ای برای منافع اقتصادی یا منافع ایدئولوژیکی و یا هر چیز دیگری هزینه می‌کنند. صاحبان سرمایه هزینه می‌کنند. منتهی این هزینه‌ها نظام‌مند است. در همه جای دنیا هم هزینه‌های انتخابات، مسئله است و گاهاً اخباری در این زمینه می‌شنویم. حتی کشور‌هایی که تجربه دموکراسی طولانی‌تری دارند این موضوعات در آن جا هم هست که کسی به دلایلی از موقعیت خودش به نوعی سوء استفاده کرده است تا بتواند هزینه‌ای را برای انتخابات خودش تأمین کند. منتهی آنجا نظارت مشخص است و قوانین معلوم است. آن چیزی که در ایران کم است و ضعف دارد به نظر من ساختار است و باید نظام سیاسی برای آن یک فکر اساسی کند تا به شکل خوبی در آید.»
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی