تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

ویدئو/ رسول بابایی: برخی کاندیدا‌ها حاضرند رقم قابل توجهی برای هر رأی پرداخت کنند

وقتی در حوزه‌های کوچک‌تر وارد می‌شوید می‌بینید که نظام حزبی کارکردی ندارد. به دلایلی مثل بحث قومیتی و شخصی و ... جناح‌ها برای مردم معنایی ندارند. آنجا یک نفر می‌تواند با پول زیاد و صرف هزینه بالا فضای رقابت‌های حزبی را به هم بریزد و خودش رأی بیاورد. صرفاً به این دلیل که توانسته پول هزینه کند و این را به صورت‌هایی مدیریت کند که رأی بالایی بیاورد.

کد خبر: ۴۳۳۶۸
۱۷:۳۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول بابایی در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز به عدم کارکرد نظام حزبی در شهرها و روستاهای کوچک کشور اشاره کرد و گفت: وقتی در حوزه‌های کوچک‌تر وارد می‌شوید می‌بینید که نظام حزبی کارکردی ندارد. به دلایلی مثل بحث قومیتی و شخصی و ... جناح‌ها برای مردم معنایی ندارند. آنجا یک نفر می‌تواند با پول زیاد و صرف هزینه بالا فضای رقابت‌های حزبی را به هم بریزد و خودش رأی بیاورد. صرفاً به این دلیل که توانسته پول هزینه کند و این را به صورت‌هایی مدیریت کند که رأی بالایی بیاورد. مثلاً ما الان حوزه‌ای داریم با ۲۵ یا ۳۰ یا ۳۵ هزار رأی که نماینده به مجلس می‌رود. کسانی هستند که حاضرند برای هر کدام از این رأی‌ها رقم قابل توجهی را هزینه کنند. این ساختار‌ها به دلیل ضعف احزاب که نتوانسته‌اند در سطح ملی فراگیر شوند وجود دارد. شما حوزه‌های متعدد و زیادی را می‌بینید که ربطی به رقابت حزبی و نظام حزبی ندارد و انتخابات کاملاً محلی است و نمی‌توان در این چارچوب تحلیلش کرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی