تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
قطر و چالش‌های غلبه بر گرما؛

نخستین ماراتون نیمه شب دنیا برگزار شد

برگزاری مسابقات استقامتی دو و میدانی در نیمه شب، قرار است در روز‌های بعدی نیز اتفاق بیفتد. مسابقات پیاده روی ۵۰ کیلومتر و همچنین ماراتون مردان که ۵ اکتبر برگزار خواهد شد از جمله این رقابت‌های شبانه است.  

کد خبر: ۳۶۶۴۰
۱۶:۴۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان از دیروز در قطر آغاز شد و دو اتفاق جالب، نگاه‌ها را به سوی این رقابت‌ها جلب کرد. رقابت‌های جهانی دو و میدانی طی ۱۰ روز در دوحه انجام می‌گیرد و به نظر می‌آید قطری‌ها در این رقابت‌های مهم و جذاب در صدد آزمایش برخی روش‌های ابتکاری برای فرار از گرمای شدید روز هستند.
 
 
نخستین ماراتون نیمه شب دنیا برگزار شد

شب گذشته در مسابقه دو ۵ هزار متر، صحنه جالبی خلق شد و دونده‌ای از گینه بیسائو به دونده‌ای دیگر از جزیره آروبا کمک کرد تا از خط پایان بگذرد. جاناتان باسبی دونده اهل آروبا که در اصل دونده سرعتی است در این مسابقه به عنوان دونده میهمان شرکت داشت و به همین خاطر از ۳ هزار متر به بعد دچار افت شدید شد. از آن سو، بریما دابو دونده گینه بیسائو نیز وقتی او را در چنین شرایطی دید در دور پایانی دست روی شانه او انداخت و دو نفری تا خط پایان دویدند. گر چه بر اساس قوانین فدراسیون جهانی، رکورد هر دو دونده ثبت نشد، اما این حرکت زیبا با تشویق بسیار زیاد تماشاگران و واکنش مثبت رسانه‌ها در دنیا همراه شد.
 
آزمایش شبانگاهی
 
نیمه شب گذشته در شهر دوحه اتفاق جالب دیگری رخ داد که برای نخستین بار در دنیای دو و میدانی آزمایش می‌شد. برگزارکنندگان مسابقات جهانی از قبل اعلام کرده بودند که قرار است برای نخستین بار در تاریخ، مسابقه دو ماراتون را درنیمه شب برگزار کنند. به این ترتیب در انتهای مسابقات روز نخست یا به عبارت بهتر در بامداد روز دوم، نخستین مسابقه ماراتون در نیمه شب برگزار شد و دوندگان زن این افتخار را داشتند که در این نخستین رقابت شبانه، نقش اول را داشته باشند. ماراتون نیمه شب در دوحه در دمایی حدود ۳۰ درجه و رطوبت قابل تحمل برگزار شد و نهایتا «روث چِپ اِن گِتیک» توانست با ثبت زمان دو ساعت و ۳۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه به مقام قهرمانی برسد. این دونده ۲۵ ساله کنیایی در پایان مسابقه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که مسابقه خوبی را سپری کرده و مشکل خاصی در مسیر مسابقه در زمینه گرما و رطوبت نداشته است. دونده بحرینی و نامیبیایی هم سکو‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

برگزاری مسابقات استقامتی دو ومیدانی در نیمه شب، قرار است در روز‌های بعدی نیز اتفاق بیفتد. مسابقات پیاده روی ۵۰ کیلومتر و همچنین ماراتون مردان که ۵ اکتبر برگزار خواهد شد از جمله این رقابت‌های شبانه است.  

برگزاری ماراتون در نیمه شب شاید یک ایده ابتکاری باشد که برای برگزاری مسابقات ورزشی دیگر در قطر می‌تواند مفید واقع شود. قطری‌ها میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ هستند و وعده داده اند که محیط داخل ورزشگاه را به حرارت مطلوب و مناسب خواهند رساند و مسابقه ماراتون نیز اتفاق جدیدی است، از این جهت که می‌توان حتی مسابقات ورزشی را در بیرون از ورزشگاه‌ها نیز انجام داد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی