تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس برای مازندرانی‌ها ماندگار شد

News Image Lead

با وجود کاهش بیش از پنج هزار واحدی شاخص قیمت سهام در بورس کشور ، در هفته جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه‌ای مازندران داد و ستد شد که نسبت به هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۵۶۱۸
۱۲:۵۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ فعالان بازار سرمایه در مازندران در هفته جاری که ساعت ۱۲ دیروز چهارشنبه پایان یافت در مجموع تعداد ۱۳۹ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۶۲ سهم را به ارزش ۷۹۷ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال معامله کردند. 

رشد ارزش معاملات بورس مازندران در حالی بود که شاخص قیمت سهام بورس دیروز هفت هزار و ۹۱۵ واحد و در کل هفته پنج هزار و ۷۶۴ واحد کاهش داشت و به پله ۲۹۴ هزار و ۱۶۷ واحد عقب نشینی کرد. 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۱۲۱ واحد کاهش به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۱۹ واحد کاهش به ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار ۸۹۲ واحد کاهش به رقم ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۸۰۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۸۷۶ واحد کاهش داشتند.

با این وجود نه تنها از روند رو به رشد ارزش معاملات بورس مازندران کاسته نشد ، بلکه در هفته نخست شهریور حدود ۶۶۵ میلیارد ریال ، هفته دوم ۵۴۰ و در آخرین هفته نیز به حدود ۸۰۰ میلیارد ریال رسید. 

این هفته بازاریان بورس منطقه‌ای مازندران ۵۵۱ میلیارد ریال سهم فروختند و سهم سبد خرید سهام نیز به ۲۴۷ میلیارد ریال رسید. 

در این هفته سهام شرکت‌های ایرکا پارت صنعت، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری دارویی تامین، بانک تجارت و سرمایه گذاری پردیس بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این در تالار های بورس کشور نیز بین تمامی نمادها، بانک کارآفرین (وکار) با ۳۵ واحد و سیمان تهران (ستران) با ۲۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنی فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۹۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۹۲ واحد، شرکت مخابرات ایران (اخابر) با ۲۷۵ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۶۷ واحد، س. صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۴۵ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۹ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در آخرین روز هفته کاری بورس کشور در میان تمامی نمادها، نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار سهامدار در بورس منطقه ای مازندران فعال هستند. 

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی