تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

وزیر کشور: دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد و ۷۰۰ نوع مواد مخدر داریم

News Image Lead

با اقدامات انجام شده جمعیت معتادان کشور از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اکنون به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته و کاهش این جمعیت ۸۰۰ هزار نفره ثمره اقدامات درست در جهت مبارزه با مواد مخدر است.

کد خبر: ۳۵۳۶
۱۹:۴۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز - ‌به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر جمعه در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی امور اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: با اقدامات انجام شده جمعیت معتادان کشور از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اکنون به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته و کاهش این جمعیت ۸۰۰ هزار نفره ثمره اقدامات درست در جهت مبارزه با مواد مخدر است.

رحمانی فضلی افزود: متاسفانه اکنون بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر وجود دارد که بسیاری از جوانان و خانواده ها از مضرات آن ها بی اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: انواع قرص های لاغری، چاقی، ترک اعتیاد و ... خود عامل اعتیاد در جامعه هستند و ما افراد زیادی که بدون اطلاع از عوارض این قرص ها اکنون دچار اعتیاد شده اند.

وزیر کشور اظهار کرد: البته پیش از این نیز مواد مخدر سنتی همچون تریاک مصرف می شد و خانواده ها به دلیل شیوه مصرف از آن مطلع می شدند اما اکنون مواد مخدری در بین جوانان رواج یافته که کمترین علائم را دارد.

رحمانی فضلی به مصرف مواد مخدر شیشه در کشور اشاره کرد و افزود: پیش از این شیشه در رده دوم مصرف بوده اما با اقدامات انجام شده اکنون به رده چهارم تنزل پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اخیر قاچاقچیان مواد مخدر و گروه های تروریستی برای عبور مواد از مرز دست به سلاح های سنگین همچون آرپی جی هفت برده اند اما ما با قاطعیت جلوی آن ها ایستاده ایم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد افرادی که مواد مخدر را ترک کرده دیگر به مواد روی نمی آورند خطاب به مسئولان خراسان شمالی گفت: برای ریشه کنی مواد مخدر در این استان باید برنامه کاربردی ارائه شده و انقلابی ورود پیدا کرد.

رحمانی فضلی بیان کرد: در حال حاضر  کشور ۲۰ سال در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی عقب است و باید با حرکت انقلابی وارد عرصه شویم.

وی عنوان کرد: برای جبران عقب ماندگی در حوزه  آسیب های اجتماعی باید با اجتماعی کردن آسیب ها مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم در موارد مختلف آسیب های اجتماعی می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات داشته باشد.

وزیر کشور گفت: اگر در جامعه حساسیت نسبت به مواد مخدر ایجاد شده به علت فعالیت جدی در مبارزه با مواد مخدر و آگاهی دادن نسبت به مضرات آن است.

رحمانی فضلی به استاندار خراسان شمالی پیشنهاد داد تا خراسان شمالی به عنوان استان پاک معرفی شود و در برنامه ای دوساله مصرف مواد مخدر در این استان به حداقل برسد.

وی به نهادهایی همچون کارگری و دانشجویی پیشنهاد داد برای مقابله با اعتیاد به کارکنان و دانشجویان معتاد فرصت ۶ ماهه ای داده شود و چنانچه نتوانستند ترک کنند با آن ها برخورد شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جامعه و خانواده ها باید پذیرای افرادی که ترک کرده اند باشند افزود: سال گذشته با پیگیری های انجام شده ۷۴۰۰ نفر از افرادی که ترک مواد کرده اند در بنگاه و کارگاه ها مختلف مشغول به کار شده اند.

قبح طلاق در جامعه شکسته است
وزیرکشور با اشاره به اینکه قبح طلاق در جامعه شکسته شده است افزود: متاسفانه اکنون طلاق تبدیل به ارزش شده  و برخی پس از اقدام به طلاق جشن طلاق می گیرند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: باید برای مقابله با آسیب طلاق به سمن ها و گروه های مردم نهاد آموزش داده شود تا طلاق در جامعه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن می توان از ظرفیت ائمه جمعه و بزرگان شهرها برای جلوگیری و نصیحت جوانان پیش از اقدام به طلاق استفاده کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی