تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اعلام زمان آموزش در هر کلاس درس؛ حجم کتب درسی زیاد نیست

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر رعایت زمان آموزشی و زبان‌آموزشی در کلاس درس گفت: باید دقت شود که زمان آموزش برای دوره ابتدایی ۴۵دقیقه و متوسطه دوره اول ۵٠ دقیقه است و حجم کتاب درسی زیاد نیست لذا بررسی‌ها نشان داده که مدارس زمان آموزشی را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر: ۳۵۱۲۳
۱۴:۳۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام علی ذوعلم در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداخت و با اشاره به پروژه مهر، اظهار کرد: سه محور اساسی فضای آموزشی، معلم و کتاب درسی برای فعالیت مدارس ضروری است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: برای مهرماه سال٩٨از بهمن‌ماه پیگیر سفارش و توزیع کتاب‌ها هستیم و علاوه بر توزیع و فروش اینترنتی در حال حاضر ۴۵میلیون جلد کتاب تحویل داده‌شده است.

ذوعلم ادامه داد: در مهرماه سال ٩٨همه کتاب‌های درسی برای آغاز سال تحصیلی آماده‌شده است و از استان‌هایی که در موضوع سفارش و توزیع کتاب‌های درسی فعال بوده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش آموزان کلاس دهم به دلیل انتخاب رشته تحصیلی، با تأخیر انجام‌شده است که باید سریع‌تر جبران شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های درسی مورد نقد صاحب‌نظران قرار بگیرد، گفت: محتوای آموزشی کتاب درسی دائماً در حال بازنگری است و در سازمان پیگیر نقد کتاب‌های درسی هستیم که یکی از این بسترها گروه‌های آموزشی هستند چراکه این گروه‌ها باید پیشران محتواهای آموزشی باشند.

ذوعلم با بیان اینکه ضروری است که نگرش موافق و هم سو به سند تحول بنیادین وجود داشته باشد، گفت: به همین منظور کارگروه‌های مفهومی برگزار خواهیم کرد که نیاز به مشارکت گروه‌های آموزشی دارد و اساتید مفاهیم سند را آموزش خواهند داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: طرح بوم دریچه‌ای است که باید از آن دریچه تحولات زیادی را دنبال کنیم و در ایام تابستان تعدادی از مدیران مدارس کشور در دوره آموزشی بوم شرکت کردند که درخواست می‌کنم مدیران کل از این مدیران بخواهند تا محتوای این دوره را در اختیار مدیران مدارس دیگر قرار دهند و به آنها آموزش دهند.

ذوعلم با تأکید بر رعایت زمان آموزشی و زبان‌آموزشی درکلاس درس، اظهار کرد: باید دقت شود که زمان آموزش برای دوره ابتدایی ۴۵دقیقه و متوسطه دوره اول ۵٠ دقیقه است و حجم کتاب درسی زیاد نیست لذا بررسی‌ها نشان داده که مدارس زمان آموزشی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، وی در ادامه اضافه کرد: ۴٨درصد از مناطق کشور دوزبانه هستند و باید زبان آموزش در کلاس درس مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی