تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بادام زمینی آستانه اشرفیه در حال برداشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آستانه قطب تولیدی بادام زمینی کشور است و هم اکنون برداشت این محصول در استان در حال انجام است. 

کد خبر: ۳۵۰۰۸
۱۵:۴۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

بادام زمینی آستانه اشرفیه در حال برداشت

دیدارنیوز ـ مسعود الماسی گفت: برداشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه به عنوان قطب تولید این محصول در کشور، هم اکنون در حال انجام است.
 
وی افزود: روستا‌های کورکاء، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان، تمچال، نقره ده آستانه اشرفیه به عنوان مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این شهرستان شناخته می‌شوند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:به طور متوسط سالانه در هر هکتار از زمین‌های زیر کشت بادام زمینی این منطقه بیش از شش تن پیله‌تر به دست می‌آید و از این میزان ۴۰ درصد به پیله خشک تبدیل می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مصرف بادام زمینی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و آلزایمر موثر است.
 
الماسی با بیان اینکه ۹۰ درصد بادام زمینی ایران را بادام کاران شهرستان آستانه اشرفیه تولید می‌کنند، تصریح کرد: این شهرستان به علت برخورداری از زمین‌های حاصلخیز حاصل از رسوب آبرفت رودخانه سفیدرود، قطب نخست تولید بادام زمینی در ایران است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی