تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش فرسایش خاکی در پی چرای بی رویه شتر‌ها در تالاب هامون

News Image Lead

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به همت یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان دو کاروان ۴۰۰ نفری شتر از پناهگاه حیات وحش هامون بیرون رانده شد.

کد خبر: ۳۴۸۴۹
۱۳:۳۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
 
دیدارنیوز ـ به نقل از محیط زیست استان، حمید ریگی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان در گشت زنی های خود در پناگاه حیات وحش هامون دو کاروان 400 نفری از شتران را در داخل تالاب شناسایی و به بیرون از تالاب هدایت کردند.
  
ریگی افزود: ادامه روند خشکسالی در منطقه سیستان، ورود دام و چرای بی رویه احشام از مهمترین مشکلات و تهدیدهای پناهگاه حیات وحش هامون است. چرای بی رویه احشام در محدوده تالاب هامون موجب نابودی پوشش گیاهی مناسب تالاب و افزایش فرسایش خاک منطقه و در نتیجه تشدید پدیده گرد وغبار در منطقه سیستان می شود، از اینرو یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان زابل با تمام توان در تالاب هامون برای جلوگیری از نابودی پوشش گیاهی تالاب توسط چرای بی رویه ی دامها، در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان نیز گفت: تالاب بین المللی هامون تنها متعلق به صیادان و یا یک قشر خاص نیست بلکه در مدیریت آب باید شرایط تمام سیستانیان مدنظر باشد.

پورمردان افزود: امروز عده ای خاص به دنبال رهاسازی آب در مناطقی هستند که بتوانند به صیادی خود ادامه داده و ارتزاق کنند که باید گفت اولویت اصلی در سیستان؛ صیادی نیست.

وی بیان کرد: اولویت اصلی در سیستان این است که منابع آبی بر مبنای کاهش گردوغبار و ریزگرد مدیریت شود و اگر این امر صورت بگیرد و آب موجود به کانون های بحرانی ریزگرد هدایت شود به سود همه مردم سیستان است.

وی اظهار کرد: مردم اجاز دهند تالاب هامون و آب موجود و نحوه رهاسازی آب از چاه نیمه ها با روش علمی، صحیح و رعایت حقوق تمام شهروندان مدیریت شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی