تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

برومندی: اگر ۱+۵ تعهداتش را انجام ندهد گام‌های بعدی را برخواهیم داشت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را به دلیل بدعهدی طرف‌های مقابل به خصوص اروپایی‌ها در برجام برداشت گفت: مجلس و ملت ایران از اقدام دولت در برداشتن گام سوم پشتیبانی و حمایت می‌کند.

کد خبر: ۳۴۴۳۴
۱۳:۲۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد مهدی برومندی  با اشاره به اقدام ایران در برداشتن گام سوم و کاهش تعهدات برجامی گفت: جمهوری اسلامی ایران حسن نیتش را در مسئله برجام به دنیا اثبات کرد. ما در مذاکرات 5+1 شرکت کردیم که منتهی به برجام و توافق بین‌المللی مورد تایید شورای امنیت شد. ما تعهداتمان را انجام دادیم و انتظار داشتیم که طرف‌های مقابل هم تعهدات خود را به ویژه در حوزه‌های اقتصادی انجام دهند.

وی یادآور شد از ابتدا به غربی‌ها و گروه 5+1 گفتیم تا جایی به برجام متعهدیم که آنها هم به همان میزان به برجام متعهد باشند. لذا کاهش تعهدات ما به دلیل بد عهدی طرف‌های مقابل است وگرنه جمهوری اسلامی ایران بر اساس 14 گزارش آژانس بین‌المللی اتمی همه تعهداتش را در برجام انجام داد. ما وقتی دیدیم منافع‌مان تامین نمی‌شود تصمیم به کاهش تعهدات گرفته و در همین راستا گام‌هایی را برداشتیم.

برومندی ادامه داد: تلاش دستگاه دیپلماسی این بود که طرف‌های اروپایی بتوانند به عنوان طرف‌های مقابل ایران در برابر برجام به وظایف خود عمل کنند، فرصت لازم هم به غربی‌ها و اروپایی‌ها برای انجام اقداماتشان داده شد حتی به اروپایی‌ها گفتیم که نباید به آمریکا اجازه دهند با انجام اقدامات غیر قانونی اروپا را تحقیر کنند. چون در همین شرایط هم ایران با اقتدار به پیش می‌رود و ما روز به روز قویتر از قبل از مسائل و مشکلاتمان عبور می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات دستگاه دیپلماسی با برخی کشورهای اروپایی گفت: ما در این مذاکرات به اروپایی‌ها موضوع داشتن فرصت سرمایه گذاری در ایران را یادآور شدیم. اینکه آنها باید به عنوان کشوری مستقل به تعهدات برجامی‌شان پایبند باشند و استقلال خود را به دنیا اثبات کنند و نشان دهند تحت امر آمریکا نیستند. متاسفانه در عمل اروپایی‌ها نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند. لذا ما بعد از برداشتن گام‌های اول و دوم مرحله سوم را عملیاتی کردیم.

برومندی با تاکید بر اینکه مجلس و ملت ایران از اقدام دولت و نظام در برداشتن گام سوم پشتیبانی می‌کند، گفت: ما در راستای کاهش تنش و اجرای توافقنامه پذیرفته شده بین‌المللی با دنیا گفت‌وگو کردیم و پیش از آن هم اثبات کردیم که از دستاوردهای هسته‌ای برای اقدامات نظامی استفاده نمی‌کنیم. توافق بین‌المللی را پذیرفتیم. امروز آمریکا و اروپا هستند که نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند. این مایه تاسف به خصوص برای اروپایی‌هاست که ثابت کرده‌اند بدون اجازه آمریکا اراده و اختیاری ندارند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه ایران گام سوم را بر اساس بدعهدی اروپا و آمریکا در موضوع هسته‌ای برداشت گفت: ما بارها گفتیم به مذاکرات انجام شده پایبند هستیم و طبق برجام روند را ادامه می‌دهیم. به همان میزان که طرف‌های مقابل به برجام متعهدند ما هم متعهد هستیم. اگر آنها در ادامه روند تعهداتشان را انجام ندهند گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی